Zijn er naast ooglaserbehandelingen, ook nog verder mogelijkheden ?

Heb altijd wat slechter kunnen zien, heb een bril, alleen voel ik mijn ogen steeds en doen veel pijn, het is erg vermoeiend. Zijn er geen speciale behandelingen/therapieën, die helpen om je ogen weer beter te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zelf gebruik ik nachtlenzen. Deze draag je alleen 's nachts en dan slaap je toch, dus heb je er geen last van.
Gedurende de nacht knijpen de lenzen je ogen op een bepaalde manier samen, waardoor je, als je 's morgens de lenzen uit doet, de rest van de dag gewoon scherp ziet, zonder bril of lenzen.

Bij mij werken ze zelfs zo goed dat ik regelmatig een nachtje kan overslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ogen steeds veel pijn doen en als je snel last hebt van vermoeide ogen, is je bril misschien niet helemaal goed, of is er wat anders met je ogen aan de hand. Ga eerst eens langs de opticien voor een nieuwe oogmeting. Een goede opticien kan je vaak ook van advies voorzien over oogkwalen. Misschien is een bezoekje aan de huisarts namelijk ook wel een goed idee. Huisarts kan je evt doorverwijzen naar oogarts voor een onderzoek.

Ik zou het eerst een op dat vlak proberen, voordat ik me zou orienteren op laserbehandelingen en dergelijke. Is namelijk maar zeer de vraag, of daarmee uw klachten verholpen worden.
AlphaLimaSierra