Als je dood gaat en een beugel hebt, word deze dan verwijdert zoals vroeger bij kronen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Ze laten in principe alles zitten, of de partner moet het als souvenir willen bewaren. Uiteindelijk is het frame van Churchil ook nog net geveild.
En ja, die stalen kunstheup verwijderen is ook wat zeg. Ze vinden hem later wel terug tussen de as.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal wordt deze dan verwijderd ja, mits de familie perse wil dat deze wordt behouden. Als je begraven wordt is het niet zo erg als de beugel blijft zitten, als je echter gecremeerd wordt, moet alle metaal eerst verwijderd worden.
Het is niet de gewoonte dat een beugel meegaat het graf in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle moeilijk tot niet verwijderbare metaal blijft gewoon zitten bij de lijkbezorging. Alleen ringen, brillen en ten hoogste oorsieraden gaan doorgaans niet mee. Laten we van onze overledenen alsjeblieft afscheid nemen zoals we ze gekend hebben.

Het metaal van heupprothesen en dergelijke dat overblijft na een crematie wordt discreet verzameld door crematoria en komt ten goede aan goede doelen.