Sorry voor mijn vraag, ik schaam me ervoor. Het gaat over afscheiding?? Wie kan mij helpen? Zie omschrijving

Ik heb zo een ongelofelijk last van afscheiding. Ik ben weleens naar de huisarts geweest. Ik heb geen soa of iets anders. Ze hebben mij weleens een zalfje gegeven wat niet heeft geholpen. Heeft iemand hier ook last van? Ik heb witte afscheiding maar echt heel veel. Ik gebruik katoenen ondergoed ( wat de huisarts mij heeft aangeraden ) maar het gaat niet weg. Het ergste is ook dat het erg stinkt! nadat ik uit de douche ben gekomen ruik ik het al na een half uur heel erg door mijn spijkerbroek heen! Ik schaam me hier voor... Wie weet wat? of het zalfjes of iets wat helpt?

Ik wil gewoon hier vanaf, want het maakt me onzeker.
Bedankt voor de tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Kimath
12 jaar geleden
ik heb zelf ook wel eens afscheiding, maar ik gebruik dan inlegkruisjes en verwissel die vaak. Bij mij helpt dat tegen de geur en doorlekken in de onderbroek.
Kimath
12 jaar geleden
Wat gebruik je trouwens als reiniging? Toch geen zeep he?
In principe is spoelen met water genoeg, geen zeep of Lactacyd nodig.
Cryofiel
12 jaar geleden
Hoe was je je? Alleen water, of met zeep of iets anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zeker ook inlegkruisjes, maar die wissel ik 3 keer per dag. dus moet je nagaan hoeveel het eigenlijk is. Ik was me alleen met water. Geen zeep en ook geen lactacyd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peeps...inlegkruisjes zijn uit den boze indien je last hebt van afscheiding! Ook al verwissel je vaak! Het sluit af, en schimmel of infectie kan gewoon zijn werk doen.
Kimath
12 jaar geleden
Nou, ik heb het eens een tijd zonder inlegkruisjes geprobeerd. Werkte voor geen meter, na een week ben ik weer begonnen, en al die onderbroeken kon ik weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks om je voor te schamen!!

Het beste antwoord

Klinkt als witte vloed. Ons (wat oudere) dames allen wel bekend (geloof ik ;-) of een schimmelinfectie.

Witte vloed wordt ook wel vaginale afscheiding genoemd. Vaginale afscheiding is een heel normaal verschijnsel. De vagina scheidt slijm af om ziektekiemen buiten te houden. Het slijm heeft dus een reinigende functie voor de vagina. De kleur is niet noodzakelijk wit, maar kan ook gelig of bruinig zijn, dikwijls ook afhankelijk van de tijd van de maand.

Overmatige afscheiding kan veroorzaakt worden door een schimmelinfectie. Bij een schimmelinfectie heb je vaak ook last van jeuk en een branderig gevoel in de schaamstreek. Een vaginale schimmelinfectie kan veroorzaakt worden door de gist candida albicans.

Er zijn een hoop dingen die je zelf al kunt doen hoor. Nooit! met zeep wassen bijvoorbeeld. Houd je vagina goed schoon en was alleen met lauw water. Zeep kan de afscheiding verergeren.
Als je tampons gebruikt, verwissel deze dan geregeld.
Probeer het gebruik van inlegkruisjes te beperken. Ze hebben een afsluitend effect en maken de klachten dus eerder erger dan minder.
Als deze maatregelen niet helpen, dan kan de arts een eenvoudig medicijn voorschrijven dat meestal snel helpt.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/147/Witte-vloed.html

Je huisarts zou deze (simpele en welbekende) klachten zeker moeten herkennen, en hij kan er dan ook iets voor geven, waarmee je er zo vanaf bent hoor. Dus gewoon even terug naar de huisarts!

Veel succes, tis altijd ff rottig.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/147/Witte-vloed.html
http://www.avogel.nl/Indicaties/Witte-vloed-vaginale-afscheiding.php

Toegevoegd na 2 minuten:
Ow, en het is trouwens niets om je voor te schamen meis het komt vaker voor dan je denkt! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi en volledig antwoord.
Ben ik blij dat ik daar als oudere dame allemaal van af ben -:)

Andere antwoorden (8)

Nog een keer naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik vaak genoeg gedaan, tot huisarts me doorstuurde naar Gynaecoloog maar die konden niks vinden en volgens hun was alles in orde ... .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet dus.
Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een gynaecoloog.
Het zou kunnen dat je een schimmelinfectie hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik liep bij de Gynaecoloog, maar ze konden niks vinden en alles was prima.. dat is nou het frusterende ervan.. Ik heb alles al gedaan en gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, dat is vreemd...
Misschien eens een andere gynaecoloog proberen?
Rot hoor, ik snap de ellende

Een huis tuin en keukenmiddel dat ik wel eens heb gedaan (maar dan had ik het niet heel erg) is, en dat klinkt vies.:

Het hele gebied insmeren met yoghurt of kwark. Liefst lekker dik en 3x per dag (en ook een beetje "inwendig"smeren). De bacteriën die in yoghurt zitten helpen soms nog beter tegen een schimmelinfectie dan de zalfjes van de dokter (al zou ik daar ook nog een keer langsgaan, maar blijkbaar leek het hem niet ernstig dat hij alleen katoenen ondergoed als remedie noemt).

Als die yoghurt jou helpt zou je echt na een dag al verbetering moeten merken, zeker aan de geur.

Wat betreft die geur: daar ben je zelf nu wel HEEL gevoelig voor, anderen ruiken dat mogelijk nog niet als je al denkt: daar is het weer

veel sterkte
amigo
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb goede ervaringen met een tampon gedoopt in yoghurt, +
amigo
12 jaar geleden
o ja, dat is ook wel een hele slimme, OOK tegen die geur , als je echt onder de mensen moet!!!!! (was ik even vergeten, mijn laatste ellende is (gelukkig ) al van lang geleden.....
Maar dan wel vaak een nieuwe nemen, geen uren laten zitten dan maak je het probleem groter
Kimath
12 jaar geleden
Hoe lang moet je die yoghurt laten zitten dan? En daarna afspoelen met water?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt gek, maar ipv yoghurt kan je ook honing gebruiken, handigst is dan een honingzalf ( bijv. mesitran ) op een tampon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik heb er nog nooit van gehoord, maar als het helpt wil ik het uiteraard wel doen alleen wanneer moet je die yoghurt uitspoelen??
Heb je lactacyd al is geprobeerd? Dit is een vervangende zeep voor de vagina. Zelf gebruik ik het altijd tijdens het douchen (inwendig en uitwendig) ik krijg er altijd een geurloze vagina van. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja op zich een hele goede tip, yoghurt. als je er van uitgaat dat de zuurtegraad in de schede niet goed is.

maar dan zou de huisarts of gynaecoloog dit toch ook moeten concluderen, je ziet toch zo dat het om een schimmelinfectie gaat.

wat bij mij ook wel eens geholpen heeft om met een flesje van de lactacyd onder de douche gewoon schoon water te gebruiken om eens lekker door te spoelen. zodat de boel wat tot rust komt van binnen. en even volhouden.

lactacyd zelf schijnt de boel van binnen uit balans te halen.
al gedacht aan knellende en of schurende kleding, voedsel zoals suiker en of scherpe voedingsmiddelen. misschien de waspoeder,allergie voor sperma/condoom?

allemaal mogelijk.
gewoon maar weeeeeeeeeer naar de dokter, je hoeft hier toch niet mee te leren leven, dokters zijn best bereid te helpen alleen zij zijn je alweer vergeten bij de volgende patient. dus als jij niet meer gaat, dan weten ze het niet.
de aanhouder wint! je moet maar bedenken, als je het vervelend vindt om steeds naar de huisarts te gaan, jij bent niet vervelend, maar je klacht, en als je een medicijn krijgt wat niet helpt gewoon weer terug, doen ze nog maar weer wat beter hun best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de apotheek verkopen ze een vaginale douche daar doe je yoghurt in en doorspoelen sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een heel vervelende kwaal en ik heb er zelf ook last van gehad. Het kan candida zijn, als je op internet dit woord + infectie of dieet bij een zoekmachine intypt krijg je hier meer informatie over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend voor je, mijn eerste reactie is ook candida en volg hiervoor een dieet (zoek even op google). Zet jezelf een periode op dit dieet (komt nee op geen suiker, gist en schimmels) bijv.1 week streng en dan langzaam afbouwen. Kijk wat dit met je lichaam doet.

Besef dat je het met je denken wellicht ook in stand houdt, een soort self-fullfilling provocy. Ik kan me dat goed voorstellen hoor...het helpt je alleen niet. Dus probeer het ook los te laten. Weet zoals eerder gezegd dat jij het veel eerder ruikt dan anderen en waarschijnlijk ben je zelfs de enige die het ruikt...

Sterkte meid... :-x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ga op google zoeken. Ik heb nooit gehoord van candida. Bedankt :)