Wat is/was het nut van de tragus

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik heb ook gehoord dat een piercing daar gevaarlijk kan zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

De tragus zorgt voor enige bescherming van de gehoorgang.

Je kunt de tragus zelf, bij sterk lawaai over je gehoorgang drukken, om je oren te beschermen tegen het geluid.

Tevens zal de tragus dicht geduwd worden bij bijv een klap op de zijkant van het hoofd.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat mij betreft het beste antwoord;)

Andere antwoorden (3)

Het verstevigt je gehoorgang.

Toegevoegd na 4 uur:
Body piercers adviseren pas na 12-18 maanden een andere oorring te plaatsen want er is een hoog risico om besmet te raken als gevolg van lange haren rondom de oorring. Ieder residu van haren of onjuiste reiniging van de ring kan een ontsteking veroorzaken in de schil mogelijk resulterend in een operatieve verwijdering van de Tragus indien de oorbel is te vroeg vervangen.
De Tragus kan erg opzwellen, bloeden en push veroorzaken in de eerste week. Goede reiniging en ontsmetten is van cruciaal belang voor de genezing van deze piercing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tragus is de wetenschappelijke benaming voor het stukje kraakbeen aan de voorzijde van het oor, voor de gehoorgang.

Bij een tragus piercing kan zowel een ringetje als een staafje door de tragus geplaatst gedragen worden. Een tragus piercing kan het beste gepierced worden door een professional en mag niet geschoten worden met een schietapparaat. Als de piercing geschoten zou worden, kan het kraakbeen scheuren en kan er vergroeiing ontstaan. Bovendien kan het eerder ontstoken raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb bijna 6 jaar een piercing in mijn tragus. Toen ik hem nam heb ik hem laten schieten voor € 7,50! Sta er nu van te kijken wat het kost en dat mensen zeggen dat het pijn doet.
Mijn mening: schieten (is verboden maar toch) scheelt een hoop pijn en ik heb nergens last van...

Toegevoegd na 58 seconden:
Sorry hier bedoel ik dus mee dat het volgens mij verder geen gevaren kent.

Toegevoegd na 58 seconden:
Sorry hier bedoel ik dus mee dat het volgens mij verder geen gevaren kent.