Wat is het beste medicijn tegen/onderdrukker van hooikoorts?

En dan bedoel ik niet binnen blijven...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Ik heb het zelf ook en haal gewoon huismerk anti-allergie pillen bij de Etos genaamd 'Loratadine 10mg'. Die werken (voor mij) net zo goed als die dure pillen zoals Allerfre.

Ook heb ik nog een neusspray van Otrivin voor een 'shotje' als het heel erg is. Dat is wel aan te bevelen trouwens, want bij die pillen duurt het even voordat ze werken en die neusspray werkt gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat daar geen goed antwoord op te geven is.
Dit verschilt, net als bij alle andere medicijnen, per persoon.
Ik zelf slik Aerius en heb Nasonex als neusspray. Gaat heel goed, heel weinig last. Maar misschien helpt dit voor jou helemaal niet.
Misschien helpt het geloven van de gedachte: 'Ik heb helemaal geen hooikoorst' nog het allerbeste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lente en zomer in IJsland doorbrengen? Of bedoel je dat ook niet? Even serieus: ik slik hooikoortstabletjes, gewoon van het huismerk Kruidvat. Nog steeds heb ik wel branderige ogen en nies ik wel wat, maar wellicht zou het erger zijn als ik de pillen niet zou innemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er al heel wat verschillende geslikt.Maar wat mij goed helpt is "Atarax"maar ik weet niet of dat in Nederland
verkrijgbaar is (alleen op recept misschien?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even los van het te kiezen medicijn, ik hoorde laatst dat het belangrijkste is dat je op tijd begint met je medicijnen, liefst voordat je uberhaupt last van hooikoorts krijgt, dan werken ze het best. Dus de pollenberichten bijhouden en op tijd medicijnen inslaan! o das nu wel een beetje te laat natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, sinds een aantal jaren begin ik te slikken als ik hoor dat anderen last beginnen te krijgen (ik heb een lichte variant, dus ben altijd wat later aan de beurt) en ik heb nog maar zelden last.
voornamelijk neus-spray en bij je huisarts een allergie medicijn halen, me vader en broer hebben er ook erg last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens gelezen, dat het regelmatig eten van ondoorzichtige honing (bloemenhoning) de klachten stukken zou verminderen. Helaas heb ik er geen ervaring mee, omdat ik geen hooikoorts heb. Maar proberen kun je het altijd, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij werkt Aerius en neusspray.
Nadeel is dat ik enorm moet wordt van Aerius.
EN ja kruidvat kan hetzlefde werken. Maar ik slik bijna het hele jaar rond en die doosjes zijn erg duur.

Overigens heb ik in Spanje een ander merk gekocht dit jar omdat ik mijn pillen kwijt was. En die kosten nog geen 15% van de huis tuin en keukenmerken hier. EN werken nog eens perfect ook.
Helaas niet in NL verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee weken geleden was er op BBC in country-file uitleg over hoe je verse thee van brandnetels kon maken. Dat zou een tegen hooikoorts zijn. Ik weet niet of het werkt. En vaseline in de neusgaten werd ook genoemd.