Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zelf zorgen dat de maag weer ontspannen voelt?

Ik heb sinds aantal weken een gespannen gevoel in mijn maagstreek en daardoor krijg ik weinig eten binnen. Heb aantal jaren stress/spanningen gehad maar nu een jaar weinig spanningen maar nu krijg ik dit? Het voelt rot en ik zou hier graag vanaf willen maar hoe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ben je bij de huisarts geweest?
Je hebt wat gedaan aan de oorzaak van de stress/spanning? Probeer eventueel wat dingen als smoothies, eiwitshakes en gevulde soepen in de tussentijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben bij huisarts geweest en nu onder behandeling van psych. Kijken of mij werkt rust kan geven in lichaam, want dat komt toch ook door koppie na al die stress. Hoe ik dat nu kan kwijt raken. Maar ik hik zo op tegen eten terwijl ik echt wel trek heb. Zo'n rot gevoel doe spanning daar. Maakt jezelf ook wel weer wat onzeker wat ook niet mee werkt. Eet wel alles maar gaat met tegenzin van de maag naar binnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En ik ben er geen fan van, maar misschien een korte ondersteuning dmv rustgevende medicatie? Liever niet maar zo schiet niet op, want ik ben liever thuis hiermee en wil weinig op pad waardoor ik daar ook wat tegen op zie als we wel weg gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik denk dat het een heel goed idee is om korte tijd een rustgevend middeltje te slikken.
als je niet eet wordt het er ook niet beter op, integendeel! overleg met je huisarts.
heb je wel eens aan rustgevende thee gedacht?
gewoon te koop in de supermarkt maar ook in bijv. reformwinkels. die zijn over het algemeen wel beter.
zelf gebruik ik kamillethee.
niet heel erg lekker maar het werkt wel. je kunt er ook een schepje honing door doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden