Kan je zelf zorgen dat de maag weer ontspannen voelt?

Ik heb sinds aantal weken een gespannen gevoel in mijn maagstreek en daardoor krijg ik weinig eten binnen. Heb aantal jaren stress/spanningen gehad maar nu een jaar weinig spanningen maar nu krijg ik dit? Het voelt rot en ik zou hier graag vanaf willen maar hoe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bent nu voor het eerst sinds jaren verlost van continue stress. Het klinkt misschien wat vreemd, maar behalve de werkelijke lichamelijke (en geestelijke) gevolgen van die stress, zijn er ook gevolgen die je jezelf nu aandoet. Dat komt doordat je nu voor het eerst sinds jaren weer aandacht kunt besteden aan je eigen lichaam, en aan je eigen gevoelens. Dat heb je al die tijd nooit gedaan... Nu je jezelf weer bewust wordt van je lichaam, ga je (bij wijze van spreken) op alle slakken zout leggen. Dit leidt ertoe dat je je zorgen gaat maken om een klein onaangenaam gevoeletje. Iets dat werkelijk niets voorstelt. Maar voor jou is het heel bijzonder omdat je dit gevoeletje voor het eerst sinds tijden weer waarneemt. Jij maakt je er dus een beetje zorgen over. Met als gevolg... dat je er de volgende keer meer aandacht aan besteedt. Daardoor maak je dat kleine gevoeletje groter. Want iets dat aandacht krijgt, groeit. Op die manier ben je dus je eigen problemen aan het creëren. Omdat dit een psychologisch iets is, denk ik dat je het beste met je psych kunt overleggen hoe je hiermee om kunt gaan, en hoe je er op termijn vanaf kunt komen. Succes!  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100