Wat houdt een "mid twenties crisis" in?

Tegen welke punten lopen mensen aan als ze een mid 20's crisis hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een léven hebben we: eerst de puberteit, dan de mid 20's crisis (of de Quarterlife Crisis, -breakdown, -depressie) , de 30-ers dip, en dan rollen we onderhand de overgang in...
1 groot tranendal, als we er een groot probleem van maken.
"Mens, durf te leven"!!!"
http://www.youtube.com/watch?v=pPp0I4fA6Lw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de documentaire "VPRO Thema: De BV Ik" gaat het een stuk over de quarterlife crisis. Erg interessant om te zien waar twintigers mee worstelen.

Het beste antwoord

Het feit dat ze zich moeten losmaken van de jongere generatie en een plekje moeten vinden tussen de "ouderen". Deze mensen krijgen dus te maken met strubbelingen over uitgaan en studiefeestjes, maar ook over dingen als het wel- of niet krijgen van kinderen, trouwen, carriére opbouwen, dat soort dingen.

After all denk ik dat het best meevalt met al die "crisis"-en, het is maar net wat je er zelf van maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zoeken naar een persoonlijke identiteit in het leven en het vinden van vriendschap (meestal romantiek/Partner).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit, dat ze zich gaan realiseren dat hun jeugd nu echt over is en zich meer verantwoordelijker moeten opstellen.
Daarom zullen ook de pas twintigers zich van hen gaan afwenden en dit kan een gevoel van eenzaamheid veroorzaken.