Is masturberen een vorm van vreemdgaan?

Veel mensen masturberen...de één wat vaker dan de andere.En ik kan me voorstellen dat de meeste dan niet aan hun partner denken.Is masturberen dan een soort vreemdgaan?En is tijdens het masturberen alles toegestaan om tot het hoogtepunt te komen?En met alles bedoel ik dus "alles wat wettelijk " toegestaan is,dus sexchat/sexcammen?Mijn vriendin weet dat ik me op deze manier ontspan,ze accepteerd het,maar ze zal het zelf nooits doen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als mijn vriendin dit zou doen,heb ik hier totaal geen probleem mee.Voor ons is beide (masturberen en sexchat/cam) géén vorm van vreemdgaan,maar ik wil wel eens de mening van "nederland" horen/lezen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha =p

Het beste antwoord

Als de spanning er even af moet vind ik het geen vreemd gaan , dan doe je het zelf.Maar achter een cam met iemand gaat me te ver. Vind ik wel een beetje vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens 'n trainingsbroek,of 'n joggingsbroek aan ja.Als ik me gedouched heb,trek ik me iets makkelijks aan.In deze tijd van het jaar is het dan zoiets ja.Denk nu niet dat ik altijd sexcam/chat hoor.Ik kan ook over "normale" dingen praten...al heb ik over de meeste onderwerpen wel een andere mening dan de meeste,lol.

Andere antwoorden (18)

Masturberen is wat mij betreft geen vorm van vreemdgaan.

sexchat/sexcammen is wel weer een flinke brug verder. Hier is geen eenduidig antwoord op te geven en dit zul je dan zelf in je eigen relatie moeten uitvechten.

Vraag jezelf af of jij vind dat je vriendin vreemdgaat als zij sexcammed met een ander. Dan heb je ook je eigen antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...in principe niet, Maar als je bij het masturberen fantaseert over andere vrouwen (of mannen) en je durft dat niet aan je vriendin te vertellen...dan heeft het wel een klein beetje iets van vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin weet ervan en accepteerd het.Daarom ook mijn extra uitleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...niks aan de handa.
Fantaseren is geen vreemdgaan, maar als je het zo wilt zien biedt het wel perspectieven: zoals vreemdgaan met je eigen vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Dat vind ik niet. Tenminste als je het op de conventionele (ouderwetse) wijze doet.
Met een sexcam en sexchat heb ik wat meer moeite. Als mijn man dat zou doen dan zou ik toch eens ernstig met hem in gesprek gaan :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies ,ik zal er eens even voor gaan zitten,Voor een gesprekje haha ik zie hem al zitten met zijn broekie naar beneeee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie me dat soort types meer voor me met een trainingbroek oid aan ... lekker makkelijk met dat elastiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaha ,ik krijg het bijna met ze te doen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...nee hoor.Ik doe hetzelf,maar ik ben er niet (altijd) opuit hoor.Als het gesprek die kant opgaat,en mijn gesprekspartner vind dat goed,dan ben ik de laatste die nee zegt.Bezoek ik zo'n sexchatsite...tsjaa,dat is dan weer een andere zaak.Maar nogmaals...als ik gewoon op msn ben,heb ik meestal een normaal gesprek hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met je trainingsbroek aan ?
Misschien als je kunsthand hebt...
14 jaar geleden
Als ik zelf tekort zou komen omdat mijn man zich veelvuldig masturbeert en daardoor geen zin meer heeft om het nog met mij te doen, dan vind ik dat vreemdgaan, al is het met zichzelf, of voor mijn part de stofzuiger.
Cam/chat vind ik zo wie zo vreemdgaan. Dan ben je niet meer alleen, ookal is het van afstand, je bent in kontakt met een ander en deelt sexuele handelingen met iemand anders dan je partner. Ik zou m toch ff flink de oortjes wassen hoor ;)

maar ja, als jullie het er beiden mee eens zijn ligt het misschien wat anders. Dan is het "bekend" en niet vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoeld hoor,maar als hij dan fantaseerd over andere vrouwen?Of als hij een xxx-rated film bekijkt?Want volgens mij fantaseren de meeste over andere personen dan hun partner.
Wanneer beide partners vrede hebben met elkaars seksuele uitingen, is er absoluut geen sprake van 'vreemdgaan'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder voor zich maar sexcam/chat zou ik van mijn partner nooit kunnen accepteren dit is in mijn ogen vreemdgaan.

En wat mastruberen betreft dat is voor mij geen vorm van vreemdaan dit doe je alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen als ik het links doe.

Maar zonder gekheid. Hoe kan ik met mijzelf vreemdgaan?
Mijn vrouw houdt mij voldoende bezig hoor en ik heb liever dat zij het doet dan dat ik het in mijn uppie zou doen. Maar zelfbevrediging kan in mijn ogen geen vreemdgaan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien voorkom je door het masturberen wel juist dat je vreemd gaat.

Sex is een natuurlijke behoefte en soms is er even niet de mogelijkheid, om samen met je partner te gaan stoeien. Er is dan niks mis, met masturbatie.

Sexcam/ chat met een ander zou ik zelf niet waarderen, als mijn partner dit zou doen. Doe ik dus zelf ook niet.
14 jaar geleden
natuurlijk is dat geen vreemdgaan. Je hebt toch geen lichamelijk contact met een ander. Mannen hebben ook meer behoefte aan sex dan vrouwen.
Ook vind ik sexchatten geen vreemdgaan. Er is opnieuw geen lichamelijk contact met een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het is zeker geen vorm van vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel kort: nee. Ik vind dat zoiets alsof je een warm bad nemen (geniet je ook in je eentje van) vreemdgaan noemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dit is geen vreemdgaan.In mijn ogen tenminste.Je moet toch op één of andere manier van je spanning af.En als je daar hulp voor nodig hebt van iets of iemand anders,so be it.
Sexcam of sexchat kan een goed hulpmiddeltje zijn,en als,zoals jij zegt,je vriendin het niet erg vind,is er niks aan de hand.Soms is het spelen met jezelf lekkerder dan sex met je partner,en als jij je wilt laten zien...doe je best,mijn zegen heb je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*je vriendin vindT
En als het solo beter is dan met je vriend/vriendin, scheelt er toch iets aan de seks in de relatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo dit dan?Soms heb je wel eens de wildste fantasie die je niet met partner kan delen.Wat is dan beter,gefrustreerT ronTlopen of er ieDs aan doen?Er lopen al genoeg gefrustreerTe mensen ronT.
Afhankelijk van wat je noemt "vreemdgaan". Sommige mensen kijken en flirten al als het vreemdgaan zien. Snap ik zelf niks van, maar goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat vreemdgaan met 'houden van' te maken heeft. Verliefd worden op iemand anders is 'vind ik' dan ook veel erger dan seks hebben met iemand anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verliefd word op een ander,daar kan je niks aan doen,lijkt me.Verliefd zijn,dat zijn gevoelens en wie kan gevoelens stopzetten?En vreemdgaan is houden van?Sex zonder liefde bestaat ook hoor,net zoals liefde zonder sex.Ik weet dan wel wat ik erger zou vinden,maarja,dat is mijn persoonlijke mening.Gelukkig zijn we allemaal verschillend.
Je hebt verschillende niveaus van vreemd gaan, het is een geleidelijke schaal van:

- opgewonden raken door een andere gebeurtenis of een verhaal
- opgewonden raken van een fantasie over seks met een ander
- chatten over seks met een ander
- masturberen met een fantasie
- masturberen met plaatjes of films
- masturberen met digitaal contact
- zoenen met een ander
- manuele seks met een ander
- orale seks met een ander
- genitale seks hebben met een ander.

Wat voor de een acceptabel is hoeft voor de ander niet acceptabel te zijn. Het is belangrijk dat je je eigen partner daarin goed kent. Sommige stemmen in met iets wat ze eigenlijk liever niet willen, omdat ze bang zijn de ander kwijt te raken. Een ander vind het juist prettig dat de seksuele druk op haar minder is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Is masturberen een vorm van vreemdgaan?"

Naar mijn mening
gaat men niet vreemd door ‘masturbatie’,
maar door ‘de overspelige fantasieën’
die tijdens het masturberen actief zijn;

‘geestelijk vreemdgaan’
kan (naar mijn mening) immers ook;

behalve als men ‘een open relatie’ heeft,
en, zowel geestelijk als lichamelijk,
van beide partijen, vrij mag zijn…