Waarom worden er altijd winkelwagens teruggezet in de buitenste rijen? zie uitleg..

Valt me vaker op: bij de supermarkt hebben ze 3 rijen breed naast elkaar winkelwagens staan. De linker-en rechterrij zij ellenlang, in de middelste staan maar 2 wagens. Waarom kiezen we bewust/ onbewust voor de buitenste rijen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De rijen met karretjes worden naar mate ze langer worden ook wat krom. Hierdoor wordt het terug plaatsen in de middelste rij lastiger. Dus zodra er ook maar 2 karretjes minder in het midden staan, komen er vooral aan de buitenkant karretjes bij: Niemand heeft zin om karretjes opzij te moeten duwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

stel dat inderdaad de buitenste rijen langer zijn, hoef je je karretje minder ver te duwen dan als je je karretje in de korte rij wil zetten, dus misschien iets met luiheid te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat is pas na een kar of 5 te zeggen. Logisch dat je na 10 karren niet je kar in de middelste rij wurmt (want op de een of andere manier 'groeien de buitenste rijen ook altijd naar binnen)...maar waarom begint een persoon aan de buitenkant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je in het midden beginnen? Het is toch ook met toiletten, waarom gaat de 1 naar de eerste wc en de andere naar de laatste..denk dat dit gewoon een onbewuste keuze is..
Onbewust, gemakzucht en je hoeft er niet tussenin te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat erom dat de winkelwagens terug staan waar ze horen, de mensen denken er niet over na waarom ze hem links of rechts zetten en niet in het midden. het zal puur een kwestie zijn van waar hij of zij de winkelwagen het snelst kwijt is. de middelste staat dan altijd het verste weg. . .ook al is de afstand niet groot het is gemakszucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx
Scheelt weer een metertje lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo waren ze niet hoor. Maar ik vermoed dat die middelste rij een kapotte kar heeft, waardoor je je muntje niet meer terugkrijgt.
Of 1 van de lange rijen heeft een kapotte kar en kan je die kar niet meenemen. Zo blijft hij lang.

Had je die middelste rij geprobeerd?