Wat heb ik?

ik zit al 1.5 week aan de keelpijn en dat ik weinig kan praten, daarna is gekomen dat ik heel slecht kon slikken en kreeg ik ook last van me oren, nu ongeveer al 4 dagen hoest ik de longen uit mijn lijf, ik word er helemaal gek van. De huisarts kan niet 1,2,3 wat vinden en heeft me een kleine kuur meegegeven iemand een idee wat dit k an zijn? en anders tipt tegen het hoesten wat helpt want ik kan er amper door slapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Zo te lezen heb je een flinke kou te pakken.
Tegen het hoesten kun je een hoestdrank nemen, de rest zal met de kuur moeten overgaan.

Beste remedie bij ziek zijn is: RUST!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zware verkoudheid grenzende aan lichte griep. Gewoon lekker uitzieken.

Tegen hoesten kan je ook wel een paracetamol nemen, zodat de gevoeligheid vand e keel afneemt, danwel een codeine drankje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van zeer groot belang is met WELKE klachten kwam u bij uw huisarts? U laat ons nu het overzicht zien terwijl uw huisarts misschien niet ALLES weet.
Ook uw huisarts kan er even naast zitten met de diagnose.

Alle adviezen ten spijt, maar het beste is even terug te gaan bij aanhoudende klachten. Wellicht dient uw huisarts
de mening en de medicatie te herzien.

U kunt ook wachten totdat u een dubbele longontsteking krijgt.

Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is, denk ik, gewoon een kwestie van uitzieken. Klinkt als een virusje.

Voor je zere keel zou je wat keelpastilles kunnen nemen, of zo onderhand een lepeltje honing. Isla pastilles verzachten ook en zorgen een beetje voor je stem.

Tegen het hoesten zou je Darolan tabletten kunnen gebruiken. Die verminderen de hoestprikkel. Het zijn gewone capsules die je inneemt, werken best lang. Ze zijn bij de drogist te koop.

Beterschap
13 jaar geleden
misschien kan je het ook eens aan deze huisarts voorleggen .
zie het als en second opinie .

http://www.emaildokter.nl/?gclid=CPGG8o2O4aMCFZcz3godSTqx-g
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal w.s. een antibiotica kuur hebben gekregen en dat maakt niet uit of dat een groot kuurtje of een klein kuurtje is. Als je het maar tot aan de laatste tablet opmaakt ook al zijn de klachten weg.
Mocht je na de kuur nog klachten hebben ga dan even terug naar je huisarts maar wacht het eerst even af.
De kuur helpt wanneer het een bacterie is die je plaagt.
Mocht het een virus zijn dan helpt de AB kuur niet.

Vraag je huisarts z.n. codeine tabletjes tegen het hoesten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het slikken.Thijm kopen daar thee van maken , dan gewone thee zetten een beetje van de thijm thee erbij doen en wat honing erbij dit verzacht de keel, deze tip heb ik een keer van een kno arts ontvangen.Voor het hoesten kun je beter geen melkachtige producten innemen dit werkt het hoesten op.Voor het hoesten s'nachts kan je een codeine tabletje innemen ( dit moet je wel op recept bij de huisarts doen of een slaappil innemen ( ook via de huisarts aanvragen)