Ik heb vrij regelmatig een bloedneus! Op welke manier kan je dit direct bestrijden. Bestaat er iets dat op een watje doet en het bloeden ophoudt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

'Bloedstelpende of hemostatische watten, die je bij de apotheker koopt, zijn een goede eerste hulp. Breng ze in het bloedende neusgat aan, als het kan een tweetal centimeter diep. Het contact van dit materiaal met bloed bevordert de vorming van stolsel, de druk van de wattenprop op de bloedingsplaats stelpt de bloeding, net zoals de drukkende vingers. Allerlei ander materiaal, inclusief gaasjes of gewone watten, in de neus aanbrengen, is soms nadelig omdat niet alles even zacht of geschikt is: je kan het slijmvlies in de neus beschadigen en nog meer bloeding veroorzaken. Zacht te werk gaan, dus! Vergeet niet dat alles wat je in je neus propt er ooit ook weer uit moet.'
fremar
13 jaar geleden
Als de bloeding hevig is, is ze moeilijk direct te bestrijden. Het beste is preventief te werk gaan,door een KNO arts te raadplegen en die de oorzaak te laten bestrijden, door de zwakke plek dicht te laten branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit heb ik als tiener ook gehad , ben er mee naar de kno arts geweest , het adertje is dicht geschroeid(je begint er een beetje van te tranen) en ben nu 48 en heb mn hele leven nog niet weer een echte bloedneus gehad,

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens otrivin(xylometazoline). dit werkt vaatvernauwend en wordt ook na KNO operaties toegepast. Dit is dan wel een tijdelijke oplossing. de langdurigere oplossingen zijn al genoemd.