Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als het langer dan 2 weken duurt voordat oplosbare hechtingen zijn opgelost?

Ik heb bijna een maand geleden 2 verstandskiezen laten trekken (één boven en één onder). Mijn tandarts zei toen dat het maximaal 2 weken zou duren voordat de hechtingen waren opgelost. Het is nu bijna een maand later en ze zitten er nog steeds in. Is dit geen probleem of moet ik terug naar de tandarts?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook is het vrij rood rondom de hechtingen (in ieder geval onder, boven kan ik niet zien), en toen ik ze zelf probeerde los te pulken merkte ik dat ze nog heel vast zitten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, je kunt er een gemene ontsteking aan overhouden. Is mij overkomen, kreeg een enge groene plek! Werd me gevraagd waarom ik niet eerder was gekomen. Dus even laten weghalen, voor de tandarts is dat een fluitje van een cent, zijn assistente kan het ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je terug gaat naar de tandarts kan hij de afgebleven hechtingen voor je verwijderen. het komt wel vaker voor dat öplosbare" hechtingen blijven zitten. kan de tandarts meteen naar je rode tandvlees kijken. misschien dat daar een ontsteking zit, door opgehoopt vuil.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding