Is het erg als het langer dan 2 weken duurt voordat oplosbare hechtingen zijn opgelost?

Ik heb bijna een maand geleden 2 verstandskiezen laten trekken (één boven en één onder). Mijn tandarts zei toen dat het maximaal 2 weken zou duren voordat de hechtingen waren opgelost. Het is nu bijna een maand later en ze zitten er nog steeds in. Is dit geen probleem of moet ik terug naar de tandarts?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook is het vrij rood rondom de hechtingen (in ieder geval onder, boven kan ik niet zien), en toen ik ze zelf probeerde los te pulken merkte ik dat ze nog heel vast zitten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ja, je kunt er een gemene ontsteking aan overhouden. Is mij overkomen, kreeg een enge groene plek! Werd me gevraagd waarom ik niet eerder was gekomen. Dus even laten weghalen, voor de tandarts is dat een fluitje van een cent, zijn assistente kan het ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je terug gaat naar de tandarts kan hij de afgebleven hechtingen voor je verwijderen. het komt wel vaker voor dat öplosbare" hechtingen blijven zitten. kan de tandarts meteen naar je rode tandvlees kijken. misschien dat daar een ontsteking zit, door opgehoopt vuil.
AlphaLimaSierra