Je "lampje" aanzetten!!
Ik visualiseer alsof mijn hoofd een lampekap is en zet mn lampje aan. Het gekke is dat je daardoor al rechter gaat lopen en gaat glimlachen. Op straat merk je dat mensen naar je kijken en je groeten, dat geeft een goed gevoel. Als je dat bewust gaat oefenen merk je dat het echt werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (28)

'begin de dag met een dansje' 'Begin de dag met een lach'.

Bewust 's ochtends een glimlach op je gezicht zetten helpt bij mij altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn geval: Giet er 's morgens een lading koffie in en de lachspieren worden in werking gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek, de meeste mensen zijn daar erg gevoelig voor, ik in ieder geval. Een lekkere meezinger doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
altijd goed! +
Leuke muziek luisteren! Voor sommige mensen helpt extreem vrolijke muziek, bij anderen versterkt dat alleen maar het chagrijnige gevoel, en helpt andere muziek waar ze van houden beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een stukje wandelen in de frisse lucht
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral met die sneeuw is dat heerlijk... wie wordt daar nou niet vrolijk van.. wel voorzichtig lopen :-) +
* Wees vriendelijk tegen anderen, dan zijn ze ook vriendelijk terug.
* Verheug je op iets dat je 's-avonds gaat doen (ookal is het alleen maar kijken naar een tv-programma dat je graag wil zien)
* Luister naar muziek waar je vrolijk van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf zo veel mogelijk met dingen bezig houden waar je je lekker bij voelt en resutaat ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Een goeie pot sex!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan fijne en vrolijke dingen denken. Helpt bij mij heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een positief klinkend muziekje opzetten, liefst "up-tempo"
en iets harder dan normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even de plaatselijke stemming overstemmen :-) Goeie!
Hang een briefje boven je bed met de tekst.

"Beter zeven keer gelachen dan één keer geknord.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door vrolijke muziek op te zetten ,tenminste waar jij positief op kan reageren. Even beseffen wie je om je heen hebt familie , vrienden e.d.
Besef waar je blij van werd de afgelopen keer en kijk er op terug hoe leuk dat eigenlijk was.
Probeer iemand op te zoeken waar je veel lol mee hebt.
En iets gezelligs kan ondernemen.
lees veel vragen en amtwoorden en reacties op GV daar kan ook soms je humeur door verbeteren ,tenminste ik kan veel lol hebben hier. Succes en blijf positief .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dank je, dat is een fijne reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk dat is nou positief, vette +
Lekker muziekje, mooie film, shoppen, oh.....en iets met sinaasappel (thee, drinkyoghurt, sinaasappel zelf etc.) is bewezen dat de geur van sinaasappel werkt als anti-stress.
(stond in de folder bij de huisarts)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Ik ben nu volop aan de sinaasappel! Bedankt voor je tip.
dvd van najib amhali!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een kado'tje gewoon lekker voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier krijg ik zelfs mijn kleindochter mee aan het glimlachen, en mezelf trouwens ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sporten! Je maakt dan endorfine's aan die je een geluksgevoel kunnen bezorgen.
Ik heb ook weleens gehoord dat het eten van bananen zou helpen, dat daar ook iets inzit waardoor je je beter gaat voelen.
En speciaal voor vrouwen: chocola!!
En dan niet erna op de weegschaal gaan staan hè?
Want dan is je geluksgevoel weer meteen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg tegen alles JA... En dan zie je dat je humeur niet meer is als het was in korte tijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-lach, ook als je het niet meent
-en houd je hoofd fier rechtop
-kijk in de spiegel en lach om jezelf
-trek gekke bekken
-neurie of zing een liedje
-brabbel er op los
-groet mensen die je niet kent met een vrolijk gezicht
gewoon allemaal uitproberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sporten werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lachfilm of comedie bekijken werkt bij mij altijd wel opwekkend.
Stuk wandelen in de frisse buitenlucht beter nog in het bos of aan de zee.
Vrienden opzoeken.
Glaasje wijn met een lekker hapje en een goed boek.
Kopje heerlijke thee met een lekker hapje en een goed boek.
Je kleindochter van anderhalf die je kusje geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik loop vaak langs de spiegel en steek me tong uit en omdat het zo flauw is kan ik er altijd om lachen +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die is ook goed en helpt.....
In de spiegel kijken en lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je negatieve gedachten eens positief toespreken. Waarom is je humeur zo slecht. Ga lekker met je sikkeneurige humeur de stad in en de meeste zullen denken jeetje die is sjaggie.
Of ga lekker de stad in met vrolijke gedachten een glimlach om je lippen en je zult een spontane lach van iemand krijgen die je niet kent.

Denk aan leuke lachwekkende momenten in je leven en bedenk dat het leven zo slecht nog niet is.

Maar in ieder geval om jouw humeur een beetje op te peppen op GV een vette +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dank je!!
Maak een boek van gebeurtenissen van je zelf en andere waar jij om heb gelachen, je weet wel die verhaaltje die op verjaardagen worden verteld, opgeblazen en bij verzonnen die verhalen. wanneer je humeur nu zo daalt dat je denkt die heeft een oppepper nodig lees je een stukje voor, voor je zelf. het werkt ook met foto`s. probeer maar uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Origineel antwoord!
Zingen en liedjes verzinnen! Doe ik bv vaak op de fiets als het regent, vaak moet ik dan lachen om de onzin die ik verzin :P

Ook hielp het mij vroeger veel om tijdens een rothumeur schoenen te gaan poetsen, gewoon met ouderwetse schoensmeer en dan flink tekeer gaan met die grote borstel. Gevolg was glimmende schoenen en ik was de negatieve energie kwijt. Helaas hebben ze tegenwoordig van dat zelfglanzende spul, daar is geen lol aan te behalen.

En toen ik nog werkte: tijdens de reis naar het werk (tenminste) 5 mensen vrolijk en vriendelijk goedemorgen te wensen. Ik stelde me daarbij voor dat die 5 mensen daar een beetje vrolijker van werden, en zelf ook ieder 5 mensen begroeten die wat vrolijker werden, enz. enz. Dan had ik heel wat mensen een beetje vrolijker gemaakt, en daar werd mijn humeur dan ook wat beter van.

Wat voor mij ook heel goed werkt is een flinke wandeling langs het strand (kan natuurlijk ook op andere plekken) en dan liefst als er een flinke wind/storm is. En dan lekker tegen de wind in worstelen.
14 jaar geleden
zet een liedje van k3 op ;)
14 jaar geleden
Doe lekker alleen ff waar jij je goed bij voelt !!!
En dan denken zoooooooooo lekker puh IK DOE WAT IK WIL !
HEERLIJK !!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk zijn tegen je zelf, echt eerlijk!
Welke dingen zijn er nu verkeerd gegaan de laatste tijd, welke dingen kan je eigenlijk niet zo goed?
Verkeerde dingen gezegd op het verkeerde moment?
Gun je iemand iets niet, had je het liever zelf?
Gaat het op je werk niet zo lekker en zie je er steeds weer tegenop om naar je werk te gaan, maar misschien werk je helemaal niet en ben je thuis waar je, je ei niet kwijt kan, wat ik wil zeggen, dat je slechte humeur ergens vandaan moet komen, en meestal heb je er zelf mee te maken.
Ga alles eens even na en probeer het te begrijpen.
Pas als je zelf weet waarom je een rot humeur hebt, pas dan kan je er wat aan gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dank je Eddijst. Vaak heb ik het wel in de smiezen wat het is, maar blijft het toch nog verrekte moeilijk om uit de inpasse met mezelf te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja Konijn, dat is best moelijk, maar eerlijk zijn tegen je eigen is een goed begin, probeer het te begrijpen, eet gezond en ga voldoende de buitenlucht in, zoek de muziek op en luister naar wat je mooi vindt, je komt er heus wel uit, maar je moet het zelf doen.
Snuffel
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. Zelf doen. Moeilijk hoor. Je moet er echt voor doorzetten soms. Dank je voor je antwoord en reactie!