Hebben mensen met een spinnenfobie moeite om buiten te lopen?

Zeker in de herfst zie je natuurlijk overal spinnen buiten.

Of hebben ze dan geen fobie? Als dat zo is, waar komt dan die fobie vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is voor iedereen anders.

Maar ik heb spinnenfobie, en ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen last heb om buiten te lopen.
Behalve in de zomer op de stoep (als er weinig ruimte is bijvoorbeeld tussen 2 struiken).

Ik heb juist eerder moeite om binnen te blijven omdat spinnen natuurlijk liever binnen zitten dan buiten.
Vooral als ik, bijvoorbeeld, kleren op de grond heb liggen.
Dan til ik die op en komt er opeens een joekel van een spin onder vandaan.
Dan schrik ik me rot.

Ik ben zelfs boos geworden op mijn beste vriend omdat hij een spin van boven naar beneden had gejaagd.
Ik moest namelijk slapen dus ik was bang dat ik die spin s'ochtends beneden tegen kwam.

Maar goed.
Ik heb maar een lichte vorm van spinnenfobie en misschien is dat wel heel anders dan de zware vorm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die fobie kwam bij mij door vroeger.
Ik ben op Aruba geboren en daar leven Black Widows.
Die zijn levensgevaarlijk.
Dus ik mocht daar nooit dicht bij komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In deze tijd van het jaar zitten spinnen zowel binnen als buiten.
Mijn schoonzus heeft een spinnenfobie, maar ze durft zich wel gewoon zowel binnen- als buitenshuis te bewegen.
Als ze echter een spin ziet wordt ze compleet panisch totdat ze in de gaten heeft dat iemand de spin heeft verwijderd. Daarna heeft ze nog even tijd nodig om te bedaren, maar toch is ze niet bang om naar buiten te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de één zal het wel anders uitpakken dan voor de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee meestal niet.
ik ben zelf wel bang voor spinnen, maar als ik buiten een spin tegenkom doet het me niks, daar heb je veel meer ruimte je loopt gewoon verder.
binnen is het heel anders, dan zit de spin op een vrij kleine ruimte waar jij ook moet zijn,
13 jaar geleden
mijn dochter heeft een spinnenfobie maar als ze buiten een spin ziet kan ze weg..
binnen voelt ze zich erg samen met de spin in dezelfde ruimte..
maar ze zal niet het bos nu ingaan waar er heel veel zijn dat raakt ze helemaal in paniek