Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Breekt fietsen de opbouw van spieren voor wandeltocht 80k af ?

Ik ben een wielrenster maar was een hardloopster en wandelaar . Nu ben ik weer aan het trainen voor een Kennedy mars ( 80 kilometer wandelen ) .Nu is mijn vraag: gaat fietsen en wandelen samen in een voorbeiding van een Kennedy mars. Breekt het fietsen de opbouw van spieren voor de lange wandeltocht niet af ?Want dat vraag ik me nou af, kan het ook niet opgezocht krijgen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
787
Amadea
7 jaar geleden
Hoe kan fietsen nou spieren afbreken? Tijdens fietsen gebruik je zelfs meer spieren dan tijdens wandelen. Dus je krijgt er een betere conditie door.
Ritsuka
7 jaar geleden
Goed blijven eten en voldoende rust nemen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee hoor, fietsen en hardlopen gaan prima samen. Je gebruikt alleen net even andere spieren, maar voor je algehele conditie is het prima. Het werkt elkaar niet "tegen" ofzo. En dat geldt eigenlijk voor vrijwel alle sporten.
Spieren breek je pas af als je er helemaal niks mee doet. Belangrijker is dat je met twee verschillende sporten de kans op overbelasting of blessures vergroot, maar omdat fietsen een wat geringere belasting is voor je gewrichten, is de combinatie juist prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding