Waarom voel je een tampon niet zitten?

Gister vroeg mijn vriend aan me hoe het komt dat je een tampon niet voelt zitten als hij ingebracht is.
Ik kon niet anders antwoorden dan met: " Dat is gewoon zo, je voelt het niet."

Maar waarom voel je een tampon eigenlijk niet zitten? Een vinger voel je toch ook?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

omdat de vagina zelf vrij gevoelloos is, alleen de vaginamond is gevoelig. Het binnenste gedeelte van de vagina is minder gevoelig dan het buitenste gedeelte van de vagina. Het touwtje is zo dun dat je deze amper voelt. Een tampon is niet in beweging als een vinger.
Daarnaast is een tampon ook psychisch iets heel anders dan een vinger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus. Als aanvulling: als je hem te ver door duwt kan je hem wel tegen je baarmoedermond voelen duwen
Summo
8 jaar geleden
En, die vinger blijft (gelukkig voor de vinger) altijd in contact met het gevoelige deel aan de buitenkant, zie vinger kun je niet "loskoppelen" . Een tampon voel je heeeel goed zitten als het je eerste keer is dat je hem gebruikt en je durft hem niet ver genoeg door te duwen.
Dat is nou precies de methode om te weten of hij ver genoeg zit, als je hem niet meer voelt.

Andere antwoorden (1)

Dat komt omdat de tampon niet in beweging is.
Je kleding voel je ook niet.
Reddie
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kleding zit niet in je vagina. En als je je vulva bedoelt: Als bijv maandverband niet goed zit, voel je deze weldegelijk.......
Reddie
8 jaar geleden
@jaciem , het ging hier over tampons, niet over maandverband.
En wat de kleding betreft, daar draai je de argumentatie om.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@reddie, dat weet ik, dat het over tampons gaat.
Maar ik vatte jouw antwoord op als: een tampon beweegt niet, dus die voel je niet, evenals kleding.
Blijkbaar is die opvatting verkeerd. Hoe bedoel je het dan?
Reddie
8 jaar geleden
@jaciem, dat bedoelde ik ook. maar ik begreep je opmerking "kleding zit niet in je vagina" niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
daarmee bedoelde ik onderscheid te maken. Een tampon zit immers in je vagina, en kleding zit hooguit tegen de vulva. Sommige mensen noemen de gehele vulva vagina, maar dat zou onjuist zijn. Daarom begreep ik de vergelijking met kleding niet. Je kleding kun je (ongeacht op welk deel van je lichaam) weldegelijk voelen wanneer het net net goed zit. Daarom sprong ik over naar maandverband, (ik zat met mijn hoofd nu eenmaal in de "menstruatie-modus" ;-) Maar nu begrijp ik dat je kleding in zijn algemeenheid bedoelt?
Toch voel ik dat over het algemeen duidelijker (als ik het bewust wil voelen) dan een tampon. Maar van beiden heb ik normaliter geen last