Een doodskist staat goed in een droom...de persoon die er in ligt ligt ondersteboven!Wat zou dit kunnen betekenen?

Ik droomde vannacht dat ik in een Katholieke dienst was van iemand die overleden was ( een priester ofzo).Aangezien ik geen vervoer had mocht ik in een van de volgauto's mee rijden omdat ik naar de begravenis wilde.De mensen die mij in die auto zagen vroegn zich af of ik famillie was van de dode man.Nee dus (stilletjes begon ik me af te vragen of ik wel op de goede plek zat).
Bij de kerk aangekomen "vloog/zweefde" ik naar een plekje in de kerk toe.Ik had wel benen maar kon ze niet gebruiken...die hingen er als een slappe vaatdoek bij.
Toen ik aan het eind van de dienst naar de kist wilde gaan om afscheid te nemen zag ik tot mijn stomme verbazing dat de kist wel goed stond maar de man die er in lag ondersteboven met zeer dicht geknepen ogen (alsof die niets wilde zien).Het luikje stond open en dat kon je alleen zien als je dichtbij kwam.Iedereen die keek niet.Ik was de enige die wel wilde kijken en zag die man ondersteboven liggen...dus voeteneind waar hooft hoort te liggen en hooft waar voeten horen te liggen.
Met de angst dat "als hij maar niet meer levend word" werd ik wakker en toen ik wakker was dacht ik....ach ja....het is maar een droom.
Maar toch vind ik het een gekke droom.Waarom droomde ik dit??Hoe KOM ik er bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (4)

Dat betekent uitsluitend wat het voor jou PERSOONLIJK zou kunnen betekenen - en dat kan heel banaal zijn trouwens.
Dromen verklaren is geen 1 op 1 vertaalspelletje (dit betekent dit, dat betekent dat) maar een zuiver persoonlijke interpretatie van zuiver persoonlijke ervaringen. Opzoeken in een boekje of bij een droomduider heeft dus geen enkel nut, en in elk geval geen enkele garantie op een juiste ' verklaring' (al kunnen sommigen zo ongeveer alles recht lullen wat krom is, en zo ongeveer ALLES geloofwaardig en breed toepasbaar maken - zo werken horoscopen bijvoorbeeld).

Typ ook eens ' dromen' in in de zoekfunctie van GV ; dan komen er tientallen vragen over het zelfde onderwerp voorbij, met meestal antwoorden in dezelfde strekking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou denken dat je dit moest zien, terwijl je het eigenlijk niet wilde. (afvragen of je wel goed zat, slappe benen waardoor je geen macht had waar je heen ging, dicht geknepen ogen van de overledene) Je moet ermee aan de gang.

Omgekeerd in de kist doet vermoeden dat je niet zeker bent over je denken over de dood, de boel staat op z'n kop, er is een lichte angst.
Maar wat de droom nou echt betekend kun je alleen zelf bepalen, kijk wat klikt en gooi de rest weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen betekenen,dat die persoon toch niet is overleden en zich heeft omgedraaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dood bent ga je, volgens het gezegde, met je benen naar voren b.v. het ziekenhuis uit.
Deze persoon is dus niet dood en wil van zijn begrafenis blijkbaar niets weten.
Hoe je dat in jouw leven moet invullen kan jij alleen maar zien.