Ik heb al ongeveer 2 maanden het gevoel dat ik niet meer groei,

Waar komt dit door? Ik ben 13 jaar en ik ben bijna 14 en ik bent ongeveer 1.64, alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Wees gerust!
Je bent nog lang niet uitgegroeit!
Waarschijnlijk is je "lengtegroei"even gestopt en ontwikkeld je lichaam nu op andere plaatsen.
Je groei is nog lang niet gestopt, ik denk zelfs dat je er de komende 4 a 5 jaar nog wel minimaal 20 cm bij kunt tellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Groeien gaat niet altijd gestaag door, op jou leeftijd kun je in 1x een groeispurt krijgen en dan weer even wat rustiger aan.
Maak je geen zorgen, ik ben na mijn 14de jaar nog 20cm gegroeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pas 13 bent, groei je zeker nog even door. Dat merk je niet in 2 maanden tijd, maar als je over een jaar nog eens meet zie je dat je bent gegroeid.
Wees dus geduldig, je groeit vanzelf nog een stukje door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou zo maar kunnen, dat je zo'n beetje uitgegroeid bent in de lengte, maar het kan ook, dat je op dit moment misschien niet groter groeit, maar dat je lichaam op andere plekken aan het veranderen is van kind in jonge volwassene.
En dat er over een poosje toch nog een paar cm. bijkomen.
Je kunt kijken naar je ouders : hoe lang zijn die?
Ik ben na m'n 13e ook niet meer groter geworden, en gek genoeg, ben ik kleiner gebleven dan mijn beide ouders, terwijl mijn zusje 3 cm. langer is geworden dan zij...(zij waren allebei 1.72, en mijn zusje is 1.76)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groeien is zoals ieder ander proces afhankelijk van allerlei factoren. Soms heeft iemand een tijdje een wat snellere groei en soms wat langzamer en soms lijkt het ook alsof de groei even stopt. Dat laatste hoeft niet zo te zijn, maar kan wel je gevoel zijn. Als je er bijvoorbeeld twee maanden niet aan zou kunnen denken, zul je merken daarna wel te zijn gegroeid. Maar ik weet dat dit laatste makkelijker is gezegd dan gedaan hoor.