Volgens recent onderzoek worden enkel de worsten van de Hema en AH nog authentiek gerookt.
Hiernaast blijft het vetpercentage in deze worsten erg hoog en de Hema scoort zelfs het hoogst.

Kortom: Eten kan, maar binnen beperke en als je toch hoge hoeveelheden wil wegwerken, mijd dan de Hema.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je rookworst in beperkte mate eet,(in Nederland wordt gemiddeld rond de 860 gr. rookorst p.p.per jaar geconsumeerd)en je houdt je aan dit gemiddelde,zal het niet slecht voor je zijn.Eet je er 2 per week,is het af te raden.
Of een rookworst nou goed voor je is laat ik in het midden,af en toe een stukje geeft wel wat smaakgenot.
Eet smakelijk,
Groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het belangrijkste is om de schijf van vijf aan te houden.
Eet gevarieerd,d an kan dat worstje op zijn tijd echt niet zoveel kwaad hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toevallig was het gisteren nog op het nieuws dat in rookworsten nog te veel vet zit.
Zelfs in de magere rookworst zit nog teveel vet.

-------------------------------------------------------

Deze week kwam de Consumentenbond naar buiten met breaking news: de magere rookworst is 'moddervet'.
Deze bevat 20 procent vet; een normale rookworst 26 procent.

Volgens de wet mogen rookworstfabrikanten hun worst mager noemen als ze het vetgehalte met 20 procent hebben teruggebracht.

Dus is er niets aan de hand toch? Nee, volgens de Consumentenbond is de magere worst moddervet. Oeeeeh, schande!
bron: http://www.evmi.nl/nieuws/overig/6904/tussendoortje-ach-gut-magere-rookworst-is-te-vet!.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De gemiddelde Nederlander eet jaarlijks zo’n 860 gram rookworst, de magere en vettere variant. Een portie (100 gram) rookworst gemiddeld vet bevat zo’n 30 gram vet en een portie (100 gram) magere rookworst 16-19 gram vet!
wat is vet ze zijn nog altijd beter als een kroket of frikandel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon lekker elke week je stamppotje met een halve rookworst naar keuze eten.
Al dat gemeier met die zogenaamde onderzoeken.Ze weten het al jaren,hoe vet een worst is.Maar een publicatie brengt weer centjes en bekendheid voor de schrijver van het stukje.