Er zijn natuurlijk verschillende soorten hoestdrankjes: het traditionele dropdrankje dat de keel verzacht en misschien de kriebel in de keel wegneemt en een hoestdrankje als noscapine wat de hoestprikkel onderdrukt (ik neem aan de de werkzame stof net als bij pillen via de maag wordt opgenomen) of iets als bisolvon wat vastzittend slijn moet oplossen en dat zeker weten ook in pillenvorm bestaat dus ook zal worden opgenomen via de maag.
fremar
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
ah, op die fiets. Klinkt aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....op die fiets?
Snuffel
13 jaar geleden
Dat is een uitdrukking: oh, zit dat zo!
Bij vastzittend slijm is broomhexine (een middel dat ook in b.v. Bisolvon zit) een stof die ervoor zorgt dat de structuur van het slijm verandert, zodat het minder taai en dik wordt. Drankjes en pillen met broomhexine komen via je mond in je maag terecht, en de werkzame stof wordt daarvandaan via je bloedbaan verspreid. Na een uur is de hoeveelheid van dit geneesmiddel in het bloed maximaal.
Pieter2011