Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voet gekneusd of gebroken of wat??

Hooi ik ben het kind van deze account en ik ben 11 jaar.
Ik heb met mijn vriendin zitten uitsloven en toen viel ik en toen viel zij met haar knie op mijn voet.
en mijn linkervoet doet zeer.
en ook bij de kleine teen en dan die zij stuk.
Ik kan er niet oplopen.
En ik kan het zelfs niet proberen want het lukt voor geen ene meter.
Wat heb ik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Snelle test of het gebroken kan zijn is het "induwen" van je tenen (dus je teen vast pakken en dan richting je enkel duwen zonder de teen de buigen).
Als dit echt heel erg pijn doet is de kans groot dat het gebroken is. Als dit niet zo is valt het misschien mee, maar in beide gevallen is het verstandig om zo snel mogelijk naar een ehbo- of huisartsenpost te gaan, deze kunnen de ernst veel beter bepalen en zullen je misschien wel direct doorsturen naar een ziekenhuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga naar een dokter als het zo pijnlijk is dat je niet kunt lopen !
Wij kunnen dat vanaf hier niet zien. Misschien moet er even een foto gemaakt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tweede plusje voor Jera vandaag.
"Kneuzing gaat gepaard met een ontstekingsreactie met zwelling, pijn en een bloeduitstorting of blauwe plek doordat de bloedvaatjes beschadigen."
[Bron: Wikipedia]
Als je dat hebt zal het wel gekneusd zijn.
Maar als je er niet zeker over bent, ga even langs bij de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even naar je ouders of een andere volwassene waar je nu in de buurt bent gaan, en het presies zo vertellen,
je moet voor de zekerheid maar even naar een dokter toe, het kan best zijn dat er iets gekneust of gebroken is,
maar alleen een dokter kan daar goed naar kijken, of fotos in het ziekenhuis
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je hebt de telefoon nodig om de (plaatsvervangend) huisarts te bellen. Of de huisartspost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de spoedeisende hulp, of ga naar een huisartsenpost die dit weekend dienst heeft.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding