Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik las onlangs dat tepels geen vrouwelijke noch mannelijke eigenschap is , maar geslachtsneutraal.
Bij vrouwen komen ze wel tot ontwikkeling , bij mannen meestal niet.
Kunnen bij de man erogene zones zijn , maar dat kunnen oorlelletjes ook zijn...en wat is het nut daarvan?

Ik heb ooit geleerd dat alles aan de mens wel ergens zijn nut heeft.

nb. Ik zie hier pas dat mijn katerje (katà ook tepels heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zijn evolutionaire overblijfselen. Ze hebben geen nut, maar er is ook geen selectie tegen geweest, dus zitten ze er nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen en mannen hebben hetzelfde bouwplan: als embryo zien ze er hetzelfde uit. Na ongeveer negen weken word een baby pas een jongen of een meisje. Het embryo heeft dan al tepels, die gaan niet meer weg. De tepels van een man ontwikkelen zich minder ver als die van een vrouw, waardoor ze bij mannen eigenlijk "voor de sier" zijn.

Ze hebben dus geen nut en dienen nergens voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met bovenstaande EN bij sommige mannen zijn ze wel erotisch gevoelig, dus over nut gesproken :)
(Lees meer...)
sterredag
13 jaar geleden
Een mannentepel is nog geen vrouwentepel. Tepels van vrouwen zijn veel beter ontwikkeld. Waarom? Omdat het embryo zich in de eerste weken na de bevruchting als meisje gedraagt. Het geslacht ligt wel al bij de bevruchting vast. De eicel van een vrouw heeft één X-chromosoom. De zaadcel van een man heeft of één Y-chromosoom, of één X-chromosoom. Is het een zaadcel met een X- chromosoom die als eerste het eitje bereikt, dan wordt het een meisje(XX). Is het er een met een Y-chromosoom, dan wordt het een jongen(XY). Maar in het begin zijn de geslachtskenmerken alleen vrouwelijk. Jongen of meisje: bij iedereen worden in die periode tepels aangemaakt. Pas als de mannelijke hormoonklieren klaar zijn, worden jongens ‘echte jongens’. Embryo’s van jongens maken dan zo veel testosteron, dat de ontwikkeling van de tepels wordt stopgezet. Bij meisjes, die veel minder testosteron produceren, gaat die ontwikkeling gewoon door.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ze hebben geen enkel nut.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erotisch nut is weldegelijk zeeer grooot nut; voortplanting is toch wel het belangrijkste in de natuur...dacht ik zo..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding