Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je gewoon normaal brood eten als je een koemelkallergie hebt?

ik heb een koemelk allergie en noten allergie maar ik weet dat ik dingen moet vermijden
maar mag je wel gewoon normaal brood hebben of niet?
ik heb net normaal brood gegeten maar heb pijn op me borst ( linker m) maar alleen in de borst dan..en gevoel dat me keel dichtzit.
het trektal iets weg maar vind het wel raar.

Toegevoegd na 10 minuten:
normaal maak ik zelf brood ma nu niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je een koemelk en noten allergie heb dan ben je toch wel eens bij de dietist geweest. Dan krijg je toch informatie over wat je wel en niet kan eten. Ik heb alleen koemelk allergie en heb een lijst met wat je precies wel en niet mag eten. Ook welk brood wel en niet. Die kun je beter raadplegen dan goede vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je flink allergisch bent kan dat zeker. Als er net voor je normale brood melkwit of mueslibrood door de bakkerijmachines verwerkt is kunnen er sporen melk of noten in jouw brood hebben gezeten. Verreweg de meeste bakkers gebruiken mixen, die worden samengesteld in de paar grote meelfabrieken die Nederland kent. Informeer eens bij je bakker. En anders toch maar zelf blijven bakken. Doe ik tegenwoordig ook, vooral omdat ik dan weet wat er in mijn brood zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan dit navragen bij de bakker, maar in veel brood word melk toegevoegd. Ik bak altijd zelf brood of koop het brood van blue band bij AH.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding