Hoe zorg ik dat ik weer eerder kan slapen als de school weer begint?

hallo

ik ben een meisje van 14
en ik heb een klein probleempje
want het is nu vakantie en het is voor mij nu al reeds de gewoonte geworden om pas laat te gaan slapen zo rond 12 of 01 uur
en anders val ik gewoonweg niet in slaap
daarom vraag ik jullie een beetje raad
want de school start binnen 2 weken al
en ik wil dan graag niet als een zombie in de klas zitten .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als je vanaf nu iedere avond 10 minuutjes eerder naar bed, wen je er vanzelf weer aan. Over 2 weken is het dan rond 22 uur dat je naar bed gaat. Dat moet wel werken toch?

Toegevoegd na 55 seconden:
naar bed ---gaat---
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig aan doen 's avonds, eerder naar bed gaan en dan misschien nog even wat muziek luisteren of een stukje lezen, dan val je heel relaxed in slaap en dan kan het steeds iets vroeger totdat je bij je normale tijd uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de wekker op het tijdstip dat je voor school uit bed moet en sta dan ook echt op. Ga die dag iets leuks/actiefs doen, zo ben je 's avonds moe en kun je wel vroeger slapen.

Gewoon alvast oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je bent in iedergeval op tijd!
Wat je kunt doen is, in iedergeval voor je gaat slapen niet meer achter de computer kruipen, want dan krijg je te veel prikkels. Ga vanaf morgen rond 9 uur op de bank zitten en ga wat lezen, of kijk wat tv. Neem een kop warme melk en ga rond 10 uur naar bed. Probeer zo elke dag wat vroeger te gaan zodat je weer in je oude ritme komt.
Mocht je echt niet kunnen slapen kan lezen in bed ook nog helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin al aan het school ritme voor de school begint zet je wekker al vroeger en sta op dan ben je ook eerder moe s,avonds en probeer steeds iets eerder naar bed te gaan. maak je kamer zo donker mogelijk zodat je het gevoel hebt dat het al donker is niks is vervelender als het zo lang licht blijft in de zomer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewenning.
Ga elke dag ietsjes eerder slapen de eerste dag een kwartiertje eerder de andere dag een halfuurte eerder. Op den duur gaat het een gewoonte worden en is het heel normaal om vroeg te gaan slapen.