Als je afvalt (vet kwijt raakt) hoe verlaat dit vet dan je lichaam? Gaat dit via de urine of ontlasting?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Vet zijn een soort kleine energiebolletjes waar tot 5 (?) keer meer energie kan worden opgeslagen als in normale suiker.
Bij veel verbranding van de suikers wordt het vet omgezet in suikers, wat weer wordt omgezet in energie. Dus alleen de reststoffen van de suiker verlaten je lichaam via zowel urine als ontlasting.

Vet kan je lichaam niet verlaten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Via transpiratie (zweten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beide! Voornamelijk je ontlasting maar ook veel in je urine als je veel water drinkt bij het afvallen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het vet loopt niet uit je lichaam.
Het vet wordt gebruikt om energie te krijgen als er gebrek aan makkelijker te verkrijgen energiebronnen bestaat.Minder voeding heeft minder te verkrijgen calorieen,dus dan wordt er maar vet afgebroken om toch voldoende brandstof te krijgen.De restanten zullen gewoon in de ontlasting zitten,die door minder eten wel gereduceerd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontlasting is het restant van hetgeen je gegeten of gedronken hebt en niet door het lichaam is opgenomen. Urine is het afvalproduct van door het lichaam verwerkte materialen. Opgeslagen vet wordt niet uitgescheiden, maar door het lichaam gebruikt als brandstof (nadat het in suikers is omgezet). Het afvalproduct van deze verbranding verlaat het lichaam dus via de urine.