Moeten dokters voor express zo onleesbaar schrijven ?

het kan toch niet dat elke dokter een vies geschrift he ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ik denk omdat dokters meestal snel schrijven omdat ze altijd druk bezig zijn, en dus niet de moeite nemen om "mooi" en duidelijk leesbaar te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee hoor, dat is gewoon desintresse van de dokters.
En apothekers en assistenten hebben zich eraan aangepast, dus veranderen de dokters het ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle huisartsen schrijven zo onduidelijk. Over het algemeen moet een huisarts veel en snel schrijven en gebruikt medische termen waar een leek zowiezo vaak niet uitkomt als je al niet met deze terminologie bekend bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dokters hebben haast. Ze hebben geen tijd om prachtige letters te maken. Daardoor wordt het zo onleesbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat moeten ze; Het is een extra cursus bij de huisartsen opleiding. 'Hoe schrijf ik zo dat mijn patient het niet kan lezen en bewaar ik mijn echte beroepsgeheim'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou kijk. Is de doktor, die krijgt centen per patient. Dus met de meer patienten, de meer centen. Maar! Alsie te snel doet, dan denken de patienten nou zeg die doktor die doet maar beetje uit de nek, want zo snel dat kan niet. Dus doettie onderzoek goed en niet te snel. Maar dan voor de tijd besparing, de recepten helemaal zo snel krabbelkrabbelkrabbel op de papiertje is lekker rap klaar, en dan volgende patient. En door de snel is niet te lezen, behalve door de apo teek, die heeft geleerd drvoor. Is nu dat de doktor vaak de recept met de printer ook niet nodig voor de apo teek, de cursus doktor lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben jij toevallig dokter, Harm? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt er wel op:)
Artsen hebben gedurende hun lange opleiding een gigantische hoeveelheid aantekeningen razendsnel moeten maken.

Vandaar dat hun handschrift daaronder enorm geleden heeft...en (te) vaak onleesbaar is geworden.

Gelukkig leven wij thans in de tijd van de computer en stuurt de arts zijn/haar receptjes meer en meer via een mail rechtstreeks naar de apotheek.

En via de computer onleesbaar schrijven lukt zelfs de beste arts niet, haha.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haast. Breek me de bek niet open over de hiëroglyfen en spijkerschriften die ik heb moeten ontcijferen... Maar iedereen die de medische teminologie goed beheerst komt er eigenlijk wel uit. Jammer genoeg gaat het die dokters in het computertijdperk een stuk minder goed af om onleesbaar te schrijven. :-)