Wat heeft lachen voor zin?

Waar zou het nuttig voor zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om humor zin te geven...

Het beste antwoord

Lachen is net als huilen, schreeuwen en zuchten een vorm van ontlading. Alleen bij lachen maken de hersenen nog dopamine en endorfine aan en dat zijn stoffen die pijnstillend werken en je voelt je lekkerder. Lachen werkt daarnaast stressverlagend en stimuleert het immuunsysteem van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

om plezier te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ontspant je lichaam zodanig dat het zelfs je bloeddruk kan verlagen!
Verder geeft het je een voldaan gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt,ik heb ooit eens gehoord dat veel lachen de kans op hartklachten doet afnemen.+1
Zie de eerdere antwoorden op de vraag waarom is lachen gezond: http://www.goeievraag.nl/vraag/lachen-gezond.4701

Wie lacht, laat daarmee ook zien dat ie de ander erkent en niet bedreigt, dat zou ook mee kunnen spelen (zolang we het niet over uitlachen hebben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lachen is een emotie ,net als huilen .
lachen is een ontlading .
als emoties hoog oplopen bereiken ze een piek en ontladen zich .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn lachen en huilen emoties?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht het wel.
nee,ik weet het wel zeker.
Het is nuttig om te kunnen overleven als soort.
Het is nl 'ingebakken' in onze genen, en we doen het allemaal.
Zelfs doof-blinde babies, die dus absoluut geen idee hebben wat lachen is, lachen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lacht stijgt je bloeddruk en als je daarna ophoudt krijg je weer een normale bloeddruk. Dit schijnt een positieve werking te hebben op je organen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand zijn gevoelens wenst te onderdrukken, zal geen enkel gevoel "zin" hebben.
Maar ook iemand die alleen maar somber wenst te zijn en totaal geen gevoel voor humor heeft (denk aan maarten van rossum) zal lachen voor hen ook geen zin hebben. Ze hebben er gewoonweg geen behoefte aan.

Mensen die graag lachen heeft het wel zin, want als je lacht ben je veelal vrolijk, en is de sfeer gezellig, en gezelligheid is ontspannen zijn etc etc.

Maar je hebt natuurlijk vele soorten lachen..sarcastisch cynisch of dominant lachen om maar eens wat te noemen..
waarbij dat soort lachjes veelal zinloos zijn, omdat ze een gevoel verwerpen die veelal niet humoristisch zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lacht ben je vrolijk en als je vrolijk bent, krijg je het gevoel een heerlijk leven te hebben. Wie wil dat niet?
Lachen is een ontlading, het geeft een heerlijk ontspannen gevoel, je kunt de wereld weer voor een tijdje aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen is goed voor je. Je zet hiermee een heleboel spieren in werking.
Het is ook een vriendelijke daad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen is gezond, het maakt bepaalde hormonen aan in je lichaam die je beter doen voelen. Hoe meer je dus lacht hoe beter je je voelt zo op een dag. Je trekt er ook anderen in mee vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen is dé manier van de mens om zich van stress te ontdoen.

Het lachen laat een mens dus daadwerkelijk ontspannen.

Bij het lachen wordt er bovendien endorfine, kort gezegd een blijmakende stof, in de hersenen van de mens aangemaakt, waardoor tegenslagen alsmede verdriet, pijn enz. enz. kunnen worden overwonnen.

Kortom, je kunt jezelf gezonder maken door..veel te lachen.

Als je maar niet lacht om dit uitstekende antwoord van mij, haha.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van lachen krijg je energie en voel je je gewoon stukken beter.
Als je je even niet zo goed voelt en gewoon gaat lachen, kan je je veel beter voelen.