Waar komt dit gevoel vandaan?

Mijn linkerpink tintelt al drie dagen lang.De pink zelf voelt net aan alsof hij slaapt en het loopt nu een beetje door langs de rechterkant van mijn hand.

Ik maak me best zorgen,kan iemand me vertellen wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Toegevoegd na 7 uur:
Omdat ik geen reclame mocht maken voor mijn eigen vraag hier een toevoeging:

Het begint nu ook aan de de linkerkant van mijn voeten en onderbenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een bekneld zenuwtje
Een verdraaide/verrekte pinkspier
Parkinsons

Als het aanhoudt, langer dan twee dagen... even naar de dokter gaan.

Toegevoegd na 49 seconden:
Persoonlijk vermoed ik de beknelde zenuw. Kan heel simpel gebeuren. en is lastig weer goed te krijgen soms... maar meestal gebeurt dat wel spontaan vanzelf.

Toegevoegd na 9 uur:
Als je het nu op meer plekken hebt, DIRECT afspraak maken bij de dokter, want dat vindt ik niet normaal. Het zou op zijn minst toch je zorgen wegnemen denk ik dan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb dat gevoel ook. Ik doe 3 keer per dag oefeningen. Het is inderdaad een beknelde zenuw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 dagen is best wel lang voor een beknelde zenuw er kan ook wat anders aan de hand zijn dus toch maar even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijks een geknelde zenuw.
Het kan ook zijn dat je lange tijd een zelfde krachtige ongewone beweging maakt? Ik heb onlangs een grote muur afgekapt met een beiteltje en dan had ik het ook.
Ik moest toevallig voor iets anders naar de dokter en vertelde hem dit.
Hij tilde er niet zwaar aan en zei dat het heel normaal is.
Kan ook zijn dat er onvoldoende bloedtoevoer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tintelingen en veranderingen van gevoel zijn over het algemeen terug te herleiden o peen beklemming van een zenuw.

Opzich is een tintelende hand niet direct alarmerend, echter afwijkend beeld is dat het ook in je voeten krijgt (polyneuropathie).

Consult huisarts en eventueel doorverwijzing naar neuroloog lijkt me zinvol.

Zijn de klachten te provoceren door het maken van een bepaalde beweging?