Bestaan werkelijk de gaven die Derek Ogilvie en Uri Geller hebben?

Of bedenken ze gewoon trucjes, of fluisteren ze het door bij het oor microfoontje? Of betalen ze sommige mensen om alles te vertellen? Of kan dit echt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (14)

Allemaal trucs, en lucht......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn illusionisten. De ze wekken de illusie dat ze dingen doen die niet kunnen. Het zijn dus trucjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben een gave, namelijk de gave de mensen te laten denken dat ze zien wat ze willen zien.
ze kunnen echter niet lepels buigen, of gedachten lezen. dat is nou net de truc die ze mensen willen laten geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ze kunnen alles door leuke truukjes. Derek werkt vooral door dingen vooraf op internet op te zoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze hebben allebei gewoon een grote mensenkennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij uri geller zijn het gewoon trucjes
Derek Ogilve(en alle paragnosten) stellen altijd bij mensen de vraag:is er iemand overleden. Het antwoord daarop is altijd ja(er is natuurlijk altijd wel iemand overleden) dan vragen ze: is het een man(ze hebben 50%kans om het goed te hebben)
dus ze vragen alleen maar algemene vragen en dan is het aan de mensen zelf of ze het geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je Derek ooit (in het echt of op tv) gezien hebt, maar die vraagt dit niet hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geloof niet dat iemand met doden kan praten ik geloof dat iemand die dood is met rust gelaten wil worden maar nu beginnen we een discussie over geloof over een hiernamaals:P
Het is een beetje wat je er zelf van maakt, je hebt een groep mensen die er van overtuigd zijn dat zoiets niet echt kan zijn en je hebt een groep mensen die er alles voor geven en beweren dat het wel echt waar is.

Ikzelf heb er geen mening over, ik zou zoiets eerst zelf moeten meemaken om er een mening over te kunnen hebben.

Het is dus puur wat je er zelf van wil maken. Als je er in wilt geloven.... waarom niet? ben je sceptisch... dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mensen als Derek Ogilvie kunnen niet met geesten praten. Ze maken gebruik van een techniek genaamd cold reading. Dit is een techniek die neerkomt op het op een dusdanige wijze vragen te stellen dat het lijkt alsof het medium dingen verteld dat hij/zij niet kan weten terwijl hun cliënten dat hen zelf vertellen. Als je geïnteresseerd bent in dit soort bedrog zou ik opzoek gaan naar info van James Randi en of Darren Brown. Deze trucjes zijn ook van toepassing op Derek Ogilvie (ook al ontkent hij dit).

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor Uri Geller geld hetzelfde allemaal trucjes, James Randi heeft dit ook onderzocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het onderzoek ook ooit gelezen. Allemaal oplichters zijn het. Char vind ik het toppunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie moeten niet zo neer kijken en meningen geven, als je die persoon niet persoonlijk kent. Jullie vinden dat die mensen die erin geloven, zich voor de gek laten houden. Nee, dan jullie antwoorden. Moet je eens persoonlijk tegen Derek of Uri zeggen, kijken hoe er dan gereageerd wordt, door jullie.
Je moet iets wat je niet begrijpt, dat is duidelijk met jullie aan de hand, niet zo af katten en zeggen dat iets nep is.
Laat iedereen eens in hun waarde, hebben jullie nogal moeite mee. Ik heb het idee, dat dit soort dingen op deze site nogal vaak gebeuren, dus is dit de laatste keer, dat ik ook maar de meoite neem, om nog eens op iets te reageren. Is zinloos, zeker bij figuren als jullie zijn. Bah!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Onbekend: zoals iemand anders al zei, James Randi heeft simpelweg aangetoond dat Uri Geller trucs gebruikt. Als je dat weet en het dan nog gelooft, wordt het dan niet een beetje dom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, James Randi deed dat overigens door tijdens een live show heel eenvoudig ervoor te zorgen dat Uri niet zijn eigen lepels kon gebruiken. Uri faalde keihard. Het bleek dat zijn assistenten de lepels voorbewerkten.
Ik geloof niet dat beide heren met elkaar vergeleken kunnen worden. Mensen die antwoorden willen van overledenen zijn makkelijke slachtoffers. Diegene die het voor waar aannemen, kunnen er ook weer veel steun uit putten. Dus iedereen blij en in z'n waarde laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben de gave om mensen te laten geloven wat ze willen en daarmee een berg geld te verdienen op de rug van goedgelovige mensen die een emotionele klap hebben gehad. Lees de volgende artikelen maar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hot_reading
http://nl.wikipedia.org/wiki/Forer-effect

Het zijn allemaal psychologische trucjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het werkelijk geen oplichterij is,dan had men al lang de miljoen dollar verdiend, die is uitgeloofd om te te kunnen bewijzen,dat het geen trucjes zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk nog een reden om er vraagtekens bij te plaatsen.
Het verhaaltje van een lepel ombuigen heb ik ook nooit geloofd.
Totdat ik voor jaren terug bij een vriend in Hongarije aan tafel zat bij het middageten.
Daar zat ook een boerenknecht ,die mee had geholpen met het druiven snoeien.
Hij vroeg me mijn lepel tijdens het soep eten,en boog die echt om met zijn ogen,en ook weer recht.
En het was een echte lepel dat kan ik je vertellen.
Na die tijd was die man helemaal leeg ,alle energie was uit hem als het ware.
Een paar jaar later zat ik in een kroeg in amsterdam,waar ook zo,n man zat die op kon scheppen over de toekomst voorspellen.
Bij mij zei hij dat hij niet mijn toekomst zou voorspellen maar mijn verleden.
En hij had het mooi goed,,toeval misschien of hij kon het, ik weet het niet maar het klopte wel.
Als ik het zelf niet had meegemaakt,zou ik het ook niet geloofd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar weet je, ik keek laatst naar zo'n goochelprogramma en lieten ze je de truc zien met het ombuigen van de lepel. Op de lepel tussen de vingers van de goochelaar zat een vering, zodat je hem gewoon kon ombuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou deze lepel niet,en zoveel verstand heb ik wel van een lepel.
En ik had er eerst nog soep mee gegeten,en heb de lepel ook daarna uitvoerig bestudeerd.
En als je er vlak naast zit,dan is het een heel andere ervaring als op tv.
Een beetje koud werd ik ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mwah... Jouw woord tegen de onze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur die boerenknecht maar door naar James Randi dan, als 'ie echt zo goed is. Kan 'ie een miljoen dollar komen ophalen.
Ogilvie liet zich in elk geval eerst door Ushi (Wendy van Dijk in vermomming) foppen, en daarna door Dushi (Wendy in andere vermomming), dus zo heel helderziend is ie niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kunnen ze niet. Het is de wens van het publiek dat het zou kunnen. Net zo goed als de wens van vele mensen om na de dood in een eeuwigdurend paradijs te komen.

1 pot nat. We kunnen met onze hersenen sommige dingen niet begrijpen of accepteren. Dus we laten door een ander invullen hoe het werkt. Lekker makkelijk toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zij hebben geen gave, wat ze doen, vooral derek ogilvie is cold reading, een term uit de psychologie.
Tip: ga naar skepsis.nl, daar staat een leuke artikel over de oplichter