Tot 50 kg zit je op een normaal gewicht. Erboven begin je aan de zware kant te raken.

Voor jouw gegevens kan je hier kijken hoe lich tof zwaar je bent:
http://www.voedings-advies.nl/show/0/0/client2006/2035/berekenbmi.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het voor je zitten berekenen met een bmi meter. Voor jouw leeftijd en lengte is 35 kilo of lichter te licht, en is 53 kilo of zwaarder te zwaar. Alles daartussenin is dus okay. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een meisje van 12 jaar zou ongeveer 43 kilo mogen wegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tussen de 36 en 52 kg blijft, ben je niet te zwaar of te licht.

Toch zou ik je willen aanraden om niet dat laagste gewicht als streefgetal te nemen.

Veel meisjes van rond de twaalf jaar willen plotseling gaan lijnen en daarom afvallen.

Het gevaar bestaat dan echter dat er de levensbedreigende ziekte anorexia ontstaat.

Echter ook niet het hoogste gewicht als bovengrens.

Ik denk dat je het best af bent als je ergens tussen 40 en 45 kg zit.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Precies!
Je bent nog in de groei, en daarom is het belangrijk dat je voldoende eet. Gaan afvallen in de puberteit is het slechtste wat je kan doen voor je ontwikkeling.
Meestal groei je eerst in de breedte, en daarna in de lengte (persoonlijke ervaring).