ze zeggen er dan nog vaak achteraan: maar poetsen.

Kom op, werken en niet kletsen.

Lullen in de betekenis van kletsen, staat in het woordenboek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat er soms gewoon aktie ondernomen moet worden.
dus: niet lullen, maar poetsen!
niet lullen, maar vakken vullen!
en ga zo maar door.
Rieneke1
13 jaar geleden
Er is geen duidelijke herkomst voor het woord lullen. Het heeft de betekenis van rondhangen & kletsen, waarbij niets gedaan wordt. Dus als mensen een beetje aan het kletsen zijn, of discussieren over hoe en wat, is het al snel: Niet lullen, gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet lullen is een uitdrukking ze willen dat de aan het werk gaat en niet staan lullen (kletsen) of ze zeggen het ook wel dat je niet moet liegen

ik hoop dat je er wat mee kunt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, zoiets van ; niet zijken, opschieten, snap je? Gewoon doen wat ik zeg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet lullen betekent vaak dat mensen geen tegenspraak dulden. In Rotterdam zeggen ze: niet lullen maar poetsen, wat betekent: hou je mond en doe je werk.