Wat is dit?

Ik heb dit sinds een aantal dagen op mijn bovenarm zitten. Nou ben ik geen medisch wonder, dus ik heb geen idee wat het is. Het doet geen pijn als ik er aan kom, maar het voelt wel vreemd.

Sorry voor de slechte kwaliteit v/d foto, maar de foto is met mijn mobiele telefoon gemaakt, vandaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (13)

misschien ergens een alergische reactie van, als je er last van hebt en het is over een week nog niet weg zou ik naar de dokter gaan, of als het zich gaat uitbreiden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een huidirritatie.
Heb ik ook wel eens spontaan gehad in mijn nek.
Zou even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De foto heeft zo'n lage resolutie dat zelfs een arts niet veel zinnigs zou kunnen zeggen. De huid is rood en geïrriteerd, maar waarom? Kan van alles zijn van een allergie tot insektenbeten.

Als je je zorgen maakt (zou ik persoonlijk niet doen tenzij het langer dan een paar dagen blijft zitten of groter wordt) kun je het beste naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt wel een soort van symbool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er uit als een schimmelinfectie, kans is groot dat deze gewoon door je eigen afweersysteem wordt tegengegaan. Zeker aangezien je aangeeft er geen last van te hebben zou ik e.e.a. gewoon een tijdje aanzien. Wanneer het neit uit zichzelf verdwijnt uiteraard even langs de dokter gaan voor een schimmeldodende creme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook exzeem zijn dat kan er ook zo uit zien als het net begint
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaren geleden had ik zoiets op de rug van mijn hand. Doet geen pijn, voelt vreemd, en als je er iets te vaak aanzit gaat het jeuken. Soms komen er spontaan kleine drupjes geelachtig vocht uit.

Bij mij was het een combinatie van een eczeem en een schimmelinfectie. De huisarts heeft me een zalfje gegeven, dat werkte niet, een tweede zalf werkte ook niet, een derde zalf wel.

Verder heb ik jarenlang last gehad van alleen de eczeem, zonder schimmelinfectie erbij. Ongeveer hetzelfde effect, iets minder ernstig.

Die eczeem trad altijd in het voorjaar op: het begon in april, ging in mei door, en begin juni trok het weer weg. Altijd op de rug van mijn hand.

Nooit iets aan gedaan (niet de moeite waard). Nu heb ik er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt op een virus omdat ze verbonden zijn met elkaar.
ik zou naar de dokter gaan

gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt idd een beetje op een allergie verschijnseling, ik zou voor de zekerheid even een bezoekje brengen aan de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je uit de antwoorden kan uit maken: kan van alles zijn. Als je er last van hebt en het wordt na een aantal dagen niet minder is ga dan even langs de huisarts. Heb je er geen last van, kijk het dan vooral wat langer aan. gaat het niet vanzelf weer weg of wordt het alleen maar meer laat dan vooral de huisarts er naar kijken voor je er last van krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed kijkt, zie je in die pukkels een patroon. Het is het sterrenbeeld Perseus. De komende maanden zal dit teken zich bij meer mensen op Aarde openbaren. Ik heb het ook. Als straks de Perseanen komen, zullen wij de uitverkorenen zijn.
Ga er dus absoluut niet mee naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo gezellig zijn die gasten anders niet... http://futurama.wikia.com/wiki/Omicron_Persei_8 http://en.wikipedia.org/wiki/When_Aliens_Attack
Ringworm of dauwworm... en is het gevolg van een virusinfectie... naar de dokter, is niet ernstig, maar duurt een lange tijd om te genezen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou even naar de huisarts gaan.
Ik denk dat het niet zo ernstig is.