Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel toiletrollen gebuikt een gemiddeld huishouden per jaar?

Ik geloof niet dat dit boven de 100 zit.

-Edit- Het gaat om het gemiddelde van een Nederlands huishouden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Een bedrijf met 500 medewerkers gebruikt per jaar 16.000 toiletrollen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 1999 was dat gemiddeld 10 rollen per maand, dus 120 per jaar. Zal niet veel aan veranderd zijn denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder gebruik van vochtig toiletdoekjes 100 per jaar.
Met gebruik van deze doekjes 60 per jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een exact aantal kan ik niet vinden, maar de totale Nederlandse bevolking verbruikt maar liefst 850 miljoen toiletrollen per jaar!!! Een gemiddelde Nederlander verbruikt 500 meter toiletpapier per jaar.

Een hotel met 100 kamers heeft een verbruik van 35.000 rollen, een bedrijf met 500 medewerkers ongeveer 16.000 rollen.

Om 300 rollen te fabriceren is overigens een boom nodig die minimaal 100 jaar oud is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meen dat wij in twee dagen er zeker een rol doorheen jagen met z'n 4en. Maar het wordt ook regelmatig als zakdoek gebruikt, of als speelobject, en dan schiet het lekker op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je beperkt je vraag niet tot Nederland.
Het grootste deel van de mensheid gebruikt geen toiletpapier. Dan komt het gemiddelde dus aardig laag uit.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Kassa had onlangs ook een item hierover:
Gemiddeld gebruikt de Nederlander 8,5 velletje per keer. Een ruwe schatting van het dagelijkse verbruik in Nederland komt daarmee op 22.000 km wc-papier per dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding