wat kan dit wezen?

hallo ik ben een meisje van 26 jaar en ik had een vraagje. ik eet vrij veel gezond en ongezond en ben zover ik weet helemaal gezond. ik val alleen wel af ik sport niet enzo ik raak een kilo per week kwijt en ben 1,75 lang en weeg nu nog maar 53 kilo en woog 62. heb wel hoofdpijn en ben veel duizelig en heb vage buikklachten heb af en toe bloed bij de ontlasting ( vies he bah sorry) en me buik lijkt wel met de dag dikker te worden.
ik heb een dochtertje van 1 jaar en na de bevalling kreeg ik weer een platte buik maar sinds vorige week wordt die steeds dikker.
ik denk niet aan zwangerschap want slik de pil.. ik wordt wel tussendoor ineens ongi dus als ik nog maar 5 dagen de pil heb kan ik ongesteld worden ( dus vervroegd).
sorry als ik het er misschien niet zo goed neer heb gezet haha weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

groetjes sisca

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Niet hier vragen, maar hup, naar de dokter! Altijd als je bloed bij je ontlasting hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgen vroeg als eerste naar de huisarts! Dit klinkt niet goed hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als ik jou was zou ik toch maar eens wat ontlasting naar laten kijken als ik jou was! En dat je de pil slikt wil niet zeggen dat je niet zwanger kunt raken!Heb hetzelfde meegemaakt en kwam er ook pas achter na ruim vier en halve maand!Dus mij advies is breng een bezoek aan je huisarts en blijf er niet mee doorlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gewoon blijft eten en bewegen en je valt desondanks plotseling zoveel af, dan is dat al reden om naar de dokter te gaan.
Bloed bij je ontlasting kan van alles zijn, bijvoorbeeld aambeien (dan zit er helder bloed aan de buitenkant van de poep), maar ook daarvoor geldt: altijd wel even laten nakijken.
Daarnaast noem je nog allerlei andere klachten.

Dus eigenlijk roept jouw vraag bij mij een vraag op: waarom ben je niet allang bij je huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmn misschien wel iets met je schildklier of darmen...
Maar ik zou hier rap mee naar de huisarts gaan, bloed in je ontlasting is zowizo niet goed. (kan een aambei zijn)
Duizelig kan je worden door t bloedverlies.

Succes bij de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt één duidelijke klacht: bloed bij de ontlasting maar verder nogal wat vage klachten. Afvallen en een dikker wordende buik vind ik heel vreemd.

Vertel je verhaal tegen je huisarts, die nog wel wat van je zal willen weten maar je ongetwijfeld ook naar het lab stuurt om een aantal dingen in je bloed te laten nakijken. Neem wat urine mee, die de huisarts zelf op een een paar dingen kan nakijken, ook op zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het juiste antwoord heb je al meer keren gekregen hier: NAAR JE HUISARTS! En neem meteen even wat urine mee...
Wel wil ik even opmerken dat jij zegt...."ik denk niet aan zwangerschap want ik slik de pil" ....oeps...zelfs de pil hoeft niet 100% veilig te zijn, je zegt zelf al dat je niet in orde bent en best veel afvalt?...Altijd opletten, want dat kan invloed hebben op de werking van de pil!!!
Sterkte, en....je weet nu wat je als eerste gaat ondernemen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle antwoorden hierboven lijken me goed: ga naar de huisarts inderdaad! Check even of je bloed bij de ontlasting helder lichtrood bloed is, of donker/donkerbruin bloed. Helder gekleurd bloed kan inderdaad aambeien of een wondje aan de buitenkant zijn, donker bloed is een indicatie dat er iets mis is in je darmen (dieper je lichaam in), dit is 'oud' bloed. Dit betekent meestal niet heel veel goeds. Ook dat je 'zomaar' afvalt is geen goed teken en dat je buik opzwelt kan betekenen dat je vocht vasthoudt of een ontsteking ofzoiets. Dat je de pil slikt hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger bent...
Op naar de huisarts, zo snel mogelijk! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees verstandig en stel deze vraag niet hier, maar bij je huisarts. Bloed bij de ontlasting kan best iets onschuldigs zijn, zoals een gesprongen adertje, maar het kan ook op iets ernstigers wijzen (ik wil je niet ongerust maken). De enige die je een adequaat antwoord kan geven is de dokter.