Vraag over de pil?

De kans is groot dat ik ongesteld zal worden wanneer ik op vakantie ga, dus dan wil ik de pil gaan gebruiken. Ik ben 21 jaar en ik heb nog nooit de pil gebruikt. Laten we zeggen dat ik op 8 juli dan ongesteld zal worden.
Nu is mijn vraag: hoeveel dagen/weken van te voren moet ik de pil gebruiken, zodat ik op 8 juli niet ongesteld wordt? dus dat ik de pil door blijf slikken en geen stopweek neem.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan zou ik nu al beginnen met slikken, want het is al over een maand. En tijdens de stopweek ga je gewoon door met slikken. Zelf werd ik ongesteld ongeveer 1 dag nadat ik gestopt was met de pil. Dus ik zou niet eerder stoppen dan dat je alweer thuis bent. Een heel enkele keer kan er trouwens wel een doorbraakbloeding plaats vinden, dus houd er rekening mee en neem voor de zekerheid maandverband en/of tampons mee. Fijne vakantie trouwens. Toegevoegd na 2 minuten: O ja, ooit werd mij aangeraden om de 1e pil te nemen op de 1e dag van de menstruatie, dat had niet met uitstellen te maken, maar toen ik dat een paar maanden geleden deed, duurde de menstruatie net zo lang als zonder pil. Dus begin op tijd.

Je zou ook primolut kunnen vragen aan je huisarts.. dat is er puur voor het uitstellen van je menstruatie. Ik vind het altijd erg handig. Dat hoef je maar een paar dagen van te voren te gebruiken, volgens mijn huisarts zelfs een dag voordat je ongesteld wordt.

Enkele dames hebben in het begin lichte doorbraakbloedingen, nu al gaan slikken is verstandiger

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100