Vraag over de pil?

De kans is groot dat ik ongesteld zal worden wanneer ik op vakantie ga, dus dan wil ik de pil gaan gebruiken. Ik ben 21 jaar en ik heb nog nooit de pil gebruikt. Laten we zeggen dat ik op 8 juli dan ongesteld zal worden.
Nu is mijn vraag: hoeveel dagen/weken van te voren moet ik de pil gebruiken, zodat ik op 8 juli niet ongesteld wordt? dus dat ik de pil door blijf slikken en geen stopweek neem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Dan zou ik nu al beginnen met slikken, want het is al over een maand. En tijdens de stopweek ga je gewoon door met slikken. Zelf werd ik ongesteld ongeveer 1 dag nadat ik gestopt was met de pil. Dus ik zou niet eerder stoppen dan dat je alweer thuis bent. Een heel enkele keer kan er trouwens wel een doorbraakbloeding plaats vinden, dus houd er rekening mee en neem voor de zekerheid maandverband en/of tampons mee.

Fijne vakantie trouwens.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, ooit werd mij aangeraden om de 1e pil te nemen op de 1e dag van de menstruatie, dat had niet met uitstellen te maken, maar toen ik dat een paar maanden geleden deed, duurde de menstruatie net zo lang als zonder pil. Dus begin op tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je al wel gewon menstrueert ? En 8 juli is het nog lang niet , dus voor die tijd wordt je zeker nog een keer ongesteld. Als je op dat moment met de pil begint, en hem dan gewoon blijft doorslikken, kun je met een gerust hart op vakantie.
De arts die je de pil zal voorschrijven zal overigens ook op al die en dergelijke vragen antwoord kunnen geven, alsmede de informatie in de bijsluiter van de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook primolut kunnen vragen aan je huisarts.. dat is er puur voor het uitstellen van je menstruatie. Ik vind het altijd erg handig. Dat hoef je maar een paar dagen van te voren te gebruiken, volgens mijn huisarts zelfs een dag voordat je ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele dames hebben in het begin lichte doorbraakbloedingen, nu al gaan slikken is verstandiger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou nu al gaan slikken, maar lees zeker ook even de bijsluiter(!) doorslikken kan namelijk maar een bepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie weken slikken- 7 dagen cyclus, althans dat was met mijn pil. Ik zou dus 5 weken van te voren beginnen dan ben je zeker niet ongesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, beginnen op de eerste dag van de menstruatie. Maar eerst bij de huisarts langs voor een recept natuurlijk! Je gaat toch niet de pil van een vriendin gebruiken, ofzo?