Ligt erg aan de situatie, maar ik denk dat een ieder wel tot zo'n punt gebracht kan worden dat je je niet meer kunt beheersen. Alleen de ene mens bereikt dat sneller dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik denk dat dat samenhangt met het testosteron gehalte in je bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA! EN NU OPHOUDEN!~(*^*&%&^$^&%#
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je boos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er meneer?
Bent u boos op mij..
Hangt van de situatie af. Wie je bent en om wat voor soort woede het gaat..

Het is heel persoonlijk...

Ja ik vind het soms best moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Eerst tot tien tellen. Een hele oude, maar zeer wijze raad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ja of desnoods tot 100 tellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag ook ... als 10 tellen niet genoeg is, maak je er 100 van en ga je ondertussen een stukje wandelen. Makkelijk zat.
Nee hoor, als je er rationeel over nadenkt wat de consequenties ervan zijn is de meeste woede absoluut niet terecht, en hoef je er ook niet kwaad over te zijn. Blijft de sfeer ook beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is niet moeilijk, je gaat de kamer even uit, ook al heb je het gevoel dat je nog niet klaar bent met de ruzie.
Vervolgens tot 10 of tot 100 tellen, als het gebeurd en je bent ergens anders, ga je naar huis.
Vaak als je er rustig over na kunt denken, gaat het beter en probeer kalm te blijven. Laat je niet verleiden tot woede uitbarstingen, want daar krijg je later vaak spijt van.
Het is iets wat je wel kunt leren en later ben je er blij om dat je niet in woede bent uitgebarsten. (ik geef toe dat het soms heerlijk kan zijn om even lekker kwaad te worden, maar vaak schiet je er niets mee op)
Maar zoals ik al zei, tel tot 10 of meer en vertrek desnoods.
Of ga even naar buiten, de frisse lucht in, maar probeer kalm te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je voelt dat je kwaad wordt, wees dan vooral vriendelijk voor jezelf, wordt niet ook nog eens kwaad op jezelf.

adem in en zeg bij jezelf" "ik voel mijn woede"
adem uit "ik omarm mijn woede"

Na een tijdje (als het goed is) ebt de woede weg, doordat je het niet onderdrukt. Misschien ervaar je ook dat de woede in jezelf zit, en de ander niet de oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe je bent gevormd..[opvoeding,cultuur,buurt,vrienden,familie enz..]
Het kan voor de een moeilijker zijn dan de ander..
Sommige zien uitting van hun woede tot een oplossing..dus voor hun is het moeilijker...
Andere leven in vrede en doen geen vlieg kwaad..
Ligt er maar net aan hoe een persoon tegen woede aankijkt..
Maar als je bewust van je woede bent en er niet voor kiest zeg ik uit ervaring..dan is het een kleine moeite...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hebt geleerd om de eer aan jezelf te houden, in wat voor situatie dan ook, dan word je niet meer boos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je uit de bocht vliegende energie (woede voelen) is zeer moeilijk te beheersen.
Tuurlijk kun je even weggaan, en dan afkoelen. Maar het daadwerkelijk beheersen van de rond razende emotie is bijzonder moeilijk.

Ik ga deze vraag volgen, als iemand weet hoe het echt te beheersen wil ik dat ook graag weten.(En dan bedoel ik dus niet het al dan niet naar buiten laten ervan, of het uit elkaar laten vallen van je woede, maar het beheersen van de 'woedestroom' zelf.)

Je zou denken dat je die energie zou moeten kunnen kanaliseren.

Toegevoegd na 1 dag:
Als je woede voelt, is dat een emotie van je buitenkant. Diep van binnen ben je niet woedend. Als je een verbinding kunt maken met je binnenste kun je de woede (leren) beheersen en gebruiken indien nodig.

Woede kan een enorme bron van lichamelijke en geestelijke kracht zijn bijvoorbeeld. Maar die bron kun je alleen gebruiken als je haar in toom kunt houden (beheersen), anders maakt zij meer kapot dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand iets tegen me zegt waar ik kwaad om word, kijk ik hem/haar aan met een blik van...als blikken konden doden, zeg dan iets in de trand van ; 'ik kom hier nog op terug'en ga weg. Thuis gekomen of alleen zijnd ontplof ik even en vertel in de lucht wat ik ervan denk, koel dus even af. Laat het me niet los, dan schrijf ik op wat ik diegene zou schrijven op dit moment, vouw het dicht en leg het weg. Heel gek, de volgende dag, als je het doorleest, denk je ;'jeetje, goed dat ik dit niet heb verstuurd/ gegeven. Het is dan ineens niet meer zo erg als het leek. Als je dan vervolgens die ander weer spreekt zegt deze al vaak;'sorry hoor, zo bedoelde ik het niet', want deze heeft er intussen ook aan lopen denken. Dan pas kun je er samen weer uitkomen en rustig erover praten.
amc
14 jaar geleden
Voor sommigen wel, die lopen het risico in de bak te belanden. Er zijn wat truukjes: eerst tot tien tellen, blokje om lopen, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor even weglopen en denken waarom je nou eigenlijk woede voelt..... wat is er nou aan vooraf gegaan waarom je zo boos werd. Je kan ook gewoon zeggen dat je boos bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor,gewoon even wat anders doen tot je woede bekoeld is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja soms wel dan richt ik me op dood materiaal wat dan kapot gooit maar tot tien tellen wil ook wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, tel tot 10