Hoe kun je je hond van 1 jaar afleren te bijten?

Mijn hondje is 1 jaar van April maar hij beet eigenlijk altijd al. Wel om te spelen natuurlijk, en hij bijt niet door, maar het is echt geen fijn gevoel. En hij doet het ook als mensen op bezoek zijn ofzo of als we hem ergens mee naartoe nemen. Hoe kan ik het afleren? En hij springt ook altijd, ook met vieze poten, hoe kun je dat afleren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

als hij je bijt heel hard piepen alsof je pijn hebt en je omdraaien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt haha, kort maar krachtig!!

Andere antwoorden (4)

Als een hond opspringt hem een knietje geven (door je knie naar voren te doen op dat moment, is niet leuk maar dan doet ie het niet meer.
Hoe je het bijten afleert weet ik niet, ik zou zeggen informeer bij een hondenschool waar je misschien al een cursus volgt. Werkt dat echt niet ga dan naar een gedragstherapeut.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar had je eigenlijk eerder mee moeten beginnen.
Hij is nu al ruim een jaar (van april? dan is 'ie al bijna anderhalf). Jammer dat je niet op puppytraining bent geweest.
Bijten hoort bij het natuurlijke speelgedrag van een jonge hond, besef dat wel.
Je leert een hong springen en bijten af, door hem te negeren bij fout gedrag en naar de grond te drukken.
Daarnaast vooral niet vergeten om hem uitbundig te prijzen en te belonen bij goed gedrag.
Dus: Komt er iemand langs en hij springt niet: Prijs hem de hemel in, en beloon hem met iets!
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het bijten afleren door hem wanneer hij in je handen bijt een botje pakken en hem dat geven dus opvoeden zonder straf
je moet dus altijd een botje bij de hand hebben en niet meer toelaten dat hij in je handen bijt

het tegen je opspringen kan je kan je voorkomen door een commando te geven als je ziet dat hij tegen je op wil springen , dus dan laat je hem zitten en wil hij toch steds tegen je opspringen dan kan je ook een stap opzij zetten zodat hij naast springt

een knietje vind ik persoonlijk wat onvriendelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij het springen moet je je gewoon omdraaien of desnoods de kamer uitgaan,eventueel oefenen met wat bezoek.Op deze manier krijgt hij helemaal geen aandacht voor zijn gedrag.

Of elke keer als je binnenkomt dan hou je een botje in je hand en wacht tot hij uitgesprongen is en gaat zitten.Op dat moment zeg je zit! en geef je hem het botje en prijs je hem uitbundig

Hier in de bron meer tips over het opvoeden van een hond!