Nee, dat niet maar als je echt té weinig slaapt gaan ze op "non-actief" je raakt dan buiten bewustzijn en je lichaamsfuncties vallen uit waarna je dood gaat. Dit is alleen in zeer extreme gevallen. Een beetje te weinig slaap maakt vrij weinig uit. Je kan je alleen niet goed concentreren en raakt snel geïriteerd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daarover bestaat nog geen zekerheid. Het is wel aangetoond dat slaaptekort ernstige gevolgen voor de hersenen kan hebben. Maar of dat komt doordat cellen sterven, of dat de aanmaak van nieuwe cellen gestoord wordt, of dat de aanwezige cellen in volume afnemen, dat is nog niet bekend.