Mijn beroep voor later is.....?

Ik weet niet wat ik wil worden, maar er zijn zó veel dingen die ik graag zou willen doen, zoals schrijfster worden, bij een tijdschrift werken, actrice, presentatrice, verpleegster, modeontwerpster, kleding winkel openen, boeken winkel openen, en ik weet het gewoon niet, en ik wil het toch weten, hoe kom ik erachter wat het best bij me past? Is er misschien een beroep dat deze combinatie heeft? Vast niet...

Toegevoegd na 44 seconden:
En is er een speciale site met testjes over wat je zou KUNNEN worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is heel veel wat je kunt doen, dat heb je al goed gezien.Maar het duurt nog jaren voordat je echt aan het werk moet.
Om te beginnen zou je een school kunnen kiezen met een zo breed mogelijk vakkenpakket.
Dan kijk eens naar je lijstje wat je zou willen:
schrijfster, bij een tijdschrift werken. Is er op je school een schoolkrant, geef aan dat je redactielid wilt worden, of vraag of je stukjes kunt schrijven. Dan weet je hoe dat is (n beetje dan he)
Hetzelfde voor presentatrice actrice, lid worden van een toneelvereniging.
Op deze manier doe je ervaring op, en kom je er achter wat je nu wel of niet wilt
succes
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Via je school kan je een beroepentest doen. Vroeg je studiebegeleider er na de vakantie eens na.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je zou eens kunnen kijken op deze site het is gratis en dan kan je alvast je eigen op een beroep gaan concentreren
http://www.werksite.nl/beroepskeuzetest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Gedurende de jaren op de middelbare school wordt in diverse leerjaren aandacht besteed aan diverse soorten beroepen. Ook kun je een beroepskeuzetest doen, die mogelijk op je middelbare school zal worden aangeboden.
In de loop van je schooltijd zal er ongetwijfeld een aantal mogelijkheden afvallen, omdat het je dan minder zal aanspreken. Je bent nu 12 jaar en hebt nog enkele jaren de tijd om erover na te denken, voordat een keuze echt belangrijk wordt. Tegen die tijd zal een en ander wel duidelijker zijn geworden voor je.
Ik zou me er nu nog geen zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had vroeger het zelfde probleem en heb ooit gezegd dat ik tot mn 30ste mocht rondkijken/leren/zoeken/flierefluiten
om me te orienteren en te vinden wat ik echt wilde daar is 8jaar bijgekomen
ik kan je aanraden ga iets leren wat je leuk vind en waar makkelijk werk in te vinden en dat goed verdiend er ga ervanuit dat je van daar altijd verder kunt gaan en andere intresses kunt verkennen zo kun je bv best kleding ontwerpen terwijl je werk of leert voor iets heel anders om maar een voorbeeld te geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook een half jarig durende opleiding volgen die daarin is gespecialiseerd het heet dacht ik assemment dat heb ik heel aantal jaar geleden ook gedaan, het is zeker de moeite waard dan gaan ze je ook testen in vanalles en nog wat succes want het is zeker moeilijk om daar een beslissing over te nemen dus probeer eerst ook alle beroepen goed uit te pluizen, dat doen ze in de opleiding overigens ook