Ik word geopereerd: achillespeesverlenging. Ik krijg dan loopgips. Zal met krukken moeten lopen. Kan en mag ik dan fietsen? En traplopen?

Op de school waar ik na de vakantie heen ga, hebben ze geen lift. Hoe moet ik dan ooit de trap op komen?!
En mag en kan je ook fietsen met loopgips? Graag antwoord.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb ze ALLEBEI in het gips;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

De methode om met een ingegipst been de trap op te komen is:
1. gipsbeen (+ krukken) laten staan, en met goede been op de volgende tree gaan staan.
2. Als goede been op de trede staat kan je het gipsbeen er bij zetten.
Op deze manier hoef je geen krachtige beweging met je gipsbeen te maken.

Trap af:
1. Eerst gips been trede later laten zakken en op gaan staan. (Goede been buigt)
2. Goede been er naast zetten.

Fietsen is af te raden, hoewel het op zich best wel zal lukken. MAAR als je er in een onverwachte situatie ineens snel op moet steunen sta je minder stevig en kan je jezelf en anderen daarmee beschadigen.
Daarnaast heb je een probleem met de verzekering krijgen als doordat je 'tijdelijk gehandicapt' bent een ongeluk op de fiets zou maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, heb ikzelf ook gehad. Je voet is gefixeerd, dus je krijgt geen belasting op je achillespees. En je krijgt natuurlijk niet voor niets LOOPgips :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, je wordt vanzelf handig met krukken, ook op de trap.