Kunnen zelfs de meest vredelievende mensen een keer doordraaien?

Dat die ook ooit een keer denken: Genoeg is genoeg, en nu ben ik het zat!? Of niet?

En zo ja, zijn de gevolgen daarvan niet veel erger dan voor iemand die het hart op de tong heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Iedereen kan een keer over de rand gaan. Ik denk dat het grootste 'gevaar' dan niet van de vredelievende mensen komt, maar van de 'oppotters', de mensen die wel boos zijn maar het niet uiten. Die kunnen ineens ontploffen om iets dat helemaal niet belangrijk lijkt.

Af en toe is het gewoon goed om een keer het achterste van je tong te laten zien. Anders krop je alles maar op. En dit gaat een keer ten koste van jezelf,en je gezondheid.

jahoor.. kijk maar naar de paus ;) Toegevoegd na 1 minuut: de paus is niet altijd zo roomsheilig als men denkt.. al komen zijn onroomsheilige woorden meestal wel uit de bijbel ;) Toegevoegd na 6 minuten: maar wat dacht je van het tegenovergestelde? Kunnen zelfs de meest doorgedraaide mensen een keer vredelievend zijn?

Eigenlijk een schot voor open doel. Natuurlijk kunnen deze mensen ook doordraaien. Ik denk wel dat als ze dan ook gaan, je weg moet wezen

Zelfs Jezus schoot een keer uit z'n slof en legde zelfs de zweep erover. Dus God kan ook doordraaien.

Vredelievend in de meest ruime zin van betekenis; vrede met je zelf. Want diegene is er elke dag. Geïrriteerd, boos zijn of uit je slof schieten e.d. , gebeurt omdat er structureel persoonlijke grenzen worden overschreden. Men kan niet vredig zijn als men door eigen toedoen (grenzen laten overschrijden) in onvrede leeft. Vandaar dat wanneer men boos e.t.c reageert, dit in 99 van de 100 gevallen een overcompensatie is op valse vrede/bescheidenheid. Goede communicatie is een sleutel tot rust echter begrip lijdt tot afhankelijkheid. Toegevoegd na 49 seconden: P.S Ik ben een drift kikker. :D

Zolang je verstandig bent en in principe vredelievend een beetje bang en meer een krielkip dan een krachtpatser, zie ik het niet snel gebeuren

Ja, je weet nooit precies wat er onder diegene schuil gaat en hoe hij zijn zaken verwerkt. Dus ja ook deze kunnen een keer snappen en door het lint gaan. Maar ik denk dat liever hun door het lint zien gaan dan iemand die door het lint gaat en ook nog zijn hart op de tong heeft.

ja dat weet ik zeker en hier is myn verhaal..........ik woon in een dorpje met hooguit 2000mensen iedereen kent iedereen en er woont hier en man samen met zyn vrouw (ik ken ze van zien maar dit is een dorp iedereen kent iedereen) ze hadden samen een dochtertje die het down syndroom heeft (ik hoop dat ik het goed schryf) ze waren echt gelukkig dat meisje werd echt geaccepteeerd door iedereen trouwens hier op het dorp haar vader is echt een goeie man iedereen respecteerd hem hy deed niemand kwaad en was echt behulpzaam en medelevend met iedereen hier maar toen was er een oppas (mannelyk) die vaak oppaste voor die meid en die man heeft sexuele handelingen gedaan mat dat meisje (waarschynlijk jaren lang) niemand heeft het gemerkt tot mijn spijt dat meisje heeft het op een of andere manier tegen 'papa'gezegdt de toen o zo rustige man is doorgedraait en heeft letterlyk het licht uit de ogen geknepen by de dader d.m.v wurging niemand heeft hier verdriet over de dader wel om de situatie de vader kreeg 8jaar t.b.s nu is hy vrij maar wordt ontoerekenings vatbaar verklaart door justitie (wat hy niet is want wij weten hier beter) die vader verdient een lintje maar dat lintje is niet genoeg want het kwaad is al geschiet en de pijn is het enige wat hier overblijft.....................verschrikkelijk is dit

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100