Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb al best lang buikkrampen, wat is dit? (zie beschrijving).

Ik ging anderhalve week terug op vakantie naar Turkije en toen had ik een dag later buikkrampen. Toen stopte het weer en toen kwam het weer. Dit heb ik nu nog steeds en ik ben terug in NL. Wat is dit en wat kan ik er aan doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is ook wat ik vind, ga naar de huisarts. Daar kunnen ze uitzoeken of er iets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh... ik ben bang van parasieten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel zijn dat t niks met je vakantie te maken heeft... je kan wel een buikgriepje hebben ineens... of andere oorzaken... gewoon aan de dokter vragen, die zorgt ook dat we ons niet onnodig zorgen gaan lopen maken over enge beestjes.... :-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hart: extra reden om gewoon even naar de dokter te gaan. Dan ben je er (als het inderdaad een parasiet is) zo weer vanaf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien heb je een infectie opgelopen met amoeben of een bacterie. Bel even met je huisarts, wat je in moet leveren voor een laboratoriumonderzoek - waarschijnlijk is alleen ontlasting genoeg, maar het zou ook kunnen, dat je bloed even onderzocht moet worden.
Anderhalve week is te lang om een reactie te hebben op iets wat je recentelijk gegeten hebt : dat is er na uiterlijk 3 dagen op natuurlijke wijze weer uit...
Zeg er wél bij, dat je in Turkije bent geweest, en misschien herinner je je nog, na het eten van wat, de buikkramp voor het eerst optrad?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, ik doe het meteen!

Andere antwoorden (3)

Het kan duiden op een voedselvergiftiging, die je hebt opgelopen, maar het zou ook best kunnen dat je last hebt van obstipatie.

Ik heb eigenlijk wat meer informatie nodig. Hoe is je stoelgang op dit moment?
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Wat het is, kunnen we alleen maar naar gissen omdat het van alles kan zijn, maar de kans is aanwezig dat dit met het voedsel te maken heeft.
Wat je er nu snel aan kan doen is gewoon simpel, voldoende water drinken de komende dagen, als dit niet helpt kun je altijd nog de dokter overwegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Turkije is het eten heel anders gemaakt. Ze gebruiken andere kruiden en olie die jij wellicht niet gewent ben.

Je zou kunnen proberen voedsel te eten die je stoelgang bevorderen. Als het volledig uit je lichaam is en je darmen en je buik weer rustig zijn zal het overgaan.

Anders: huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding