Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik meer spieren?

Ik ben 13.5 jaar oud en zou graag meer spieren willen...
Ik zit al flink in m'n pubertijd.

Wat kan ik zo allemaal doen om grotere spieren te krijgen, vooral spieren rond mijn borsten en armen.


Danku

groeten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
626

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

ga naar (een goede) fitness+begeleiding en strikt blijven fitnessen en heeeeel veel (niet te veel) maar ook al zit je flink in je puberteit, ik zou het nog niet aanraden.

en niet alleen spier groepen van de romp en armen doen, dan krijg je een verkeerd 'verhoudings-effect' waardoor het lelijk is.

Toegevoegd na 51 seconden:
geef desnoods aan bij de fitness dat je geneigd bent naar bodybuilder o.i.d. dan kunnen ze je soms ook eten voorschrijven

Toegevoegd na 1 minuut:
nogmaals raad ik het je niet aan :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg eerst dat je uitgegroeid bent. Voor die tijd spieren kweken, kan een neveneffect hebben. Je kunt daardoor stoppen met groeien.

Goede voeding met veel eiwitten zullen je nu alvast een beetje helpen. Als je uitgegroeid bent, kun je gaan fitnessen om je spieren wat meer volume te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorgen dat je veel eiwitten binnen krijgt.
en verder veel trainen met gewichten enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer spieren krijg je nooit.
Dikkere en sterkere spieren krijg je door ze zwaar te belasten (niet overbelasten) en door ze na de belasting voldoende rust te geven. Verder zul je tijdens die rust voldoende eiwitten in je lichaam moeten hebben, zodat de spieren die op kunnen nemen.

Ik lees in je vraag verder een klassieke denkfout:
``vooral borst en armspieren``.
Bedenk dat een bodybuilder met breed bovenlichaam en dunne beentjes, vierkant wordt uitgelachen!

Ik ben het niet eens met mensen die beweren dat je pas je spieren mag gaan trainen nadat je uitgegroeid bent.
Met de juiste begeleiding kunnen theoretisch kinderen vanaf een jaar of zeven er al mee beginnen.

Het gaat er om dat bewegingen correct uitgevoerd dienen te worden, zodat er geen blessures ontstaan. Verder voldoende rust en de voeding dient aangepast te worden aan je manier van leven en sporten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
. Goed eten
. Sporten / Beweging
. Oefeningen doen thuis > Buikspier oefening, Opdrukken etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding