Is er een oma-methode om harde lenzen te bewaren?

Ik zal hier even het verhaal uitleggen.

Mijn schoonmoeder rijdt in een vrachtwagen en ze heeft der lenzenvloeistof vergeten. Als ze haar harde lenzen uit doet drogen ze uit en kan je ze weggooien. als ze ze inhoud dan zijn de volgende haar ogen zwaar erg geirriteerd waardoor ze niet mag/kan rijden. ze kan ook moeilijk met een grote vrachtwagen langs een opticien rijden. is er andere manier hoe je lenzen kan bewaren? of weten jullie een andere goeie oplossing?

m.v.g

Christian

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

In speeksel kunnen ze wel een tijdje overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon water als tijdelijke oplossing, in die lenzenvloeistof zitten alleen een paar zouten opgelost dacht ik, maar het kan best een keer zonder.

het is hetzelfde als dat je met water je oog schoonmaakt als er een vuiltje in zit, je oog kan opzich prima tegen water, als je het maar niet overdrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deed ze vroeger gewoon in water. Kan best hoor een aantal dagen. Schoonmaken kan ook met afwasmiddel. Wel goed afspoelen. Heb ze ongeveer 20 jaar gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de grotere pompstations verkopen ze in de shop tegenwoordig vaak ook lenzenvloeistof.

Als alternatief kun je gewoon water gebruiken of als je schoonmoeder in het buitenland rijdt, waar het kraanwater van minder kwaliteit is dan het water in Nederland, bronwater uit flessen. Daarmee kan ze het wel een tijdje volhouden.
AlphaLimaSierra