Ik kan door psychische klachten niet naar een gesprek op het UWV kantoor. ik kan niet alleen met OV. Komt de arbeidsdeskundige dan thuis ?

Ik heb geen hulpverlener meer door de eigen bijdrage van 200 euro, die kan ik niet betalen. Verleden jaar ging de hulpverlener mee naar een gesprek. Maar nu heb ik niemand meer om dit te doen. In het UWV verslag staat ook dat ik niet alleen met OV kan reizen. Ik maak me druk als ik eventueel een uitnodiging voor een gesprek zou krijgen. Ik kan daar niet heen, dus vraag ik me af hoe moet dat dan. Komt het UWV dan bij je thuis voor zo'n gesprek ??

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb net een gesprek gehad met de arbeidsdeskundige en zij bevestigd ook dat ik niet zelfstandig kan reizen.
Een eventuele oplossing is een taxi die mij dan brengt, maar dat zien we dan wel.
Als ik een oproep krijg, moet ik bellen voor een oplossing.
Ook ben ik gerustgesteld, voorlopig ben ik helemaal afgekeurd, dat was ik al, maar vroeg me af hoe het nu zat.

Ik ben blij met het antwoord en hoop nu rust in me hoofd te krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beste Gast94661, Je wilt weten of de arbeidsdeskundige bij je thuis komt als je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De arbeidsdeskundige komt niet zomaar bij je thuis. Als je wordt opgeroepen voor een afspraak dan ben je verplicht langs te komen. Ik begrijp dat je bezorgd bent over een uitnodiging. Word je uitgenodigd voor een afspraak en heb je geen hulpverlener die met je mee gaat? Neem dan van te voren contact op met je arbeidsdeskundige voor overleg. De arbeidsdeskundige kan je advies geven in deze situatie. Samen kunnen jullie dan een oplossing bedenken om de afspraak door te laten gaan. Je bereikt de arbeidsdeskundige via UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94. Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/zMjf8X. Ik wens je veel sterkte. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare

Overleg met het UWV, dan kunnen jullie wellicht samen tot een oplossing komen. Ik weet niet wat exact jouw beperkingen zijn, maar voor veel mensen met lichamelijke handicaps wordt taxivervoer vergoed voor een gesprek op het UWV kantoor. In heel uitzonderlijke gevallen kan de arts aan huis komen, ik weet niet of een arbeidsdeskundige dit ook wel eens doet. Als het gaat om een beoordeling voor een uitkering waarbij iemand zo ziek is dat hij niet vervoerd kan worden, zal doorgaans geen arbeidskundige beoordeling plaats hoeven vinden, omdat iemand dan op medische gronden arbeidsongeschikt wordt bevonden. Ben je bekend met stichting MEE? Zij kunnen ook meegaan naar dergelijke gesprekken, hun hulp is gratis. Ze kunnen je ook koppelen aan een vrijwilliger, en GGZ-instellingen werken soms ook met vrijwilligers die je juist ook bij dit soort gesprekken kunnen ondersteunen. Vraag MEE of het maatschappelijk werk of ze je kunnen helpen om de juiste (voor jou betaalbare) hulp te krijgen. Heb je helemaal geen hulpverlening meer op dit moment? Dat vind ik heel erg, maar ik vind die extra eigen bijdrage in de GGZ sowieso een vreemd iets. Heb je misschien mensen in je omgeving die je kunnen helpen hierbij? Bedenk wat je precies nodig hebt aan begeleiding of praktische voorzieningen om wel op het spreekuur te kunnen komen bij het UWV. Als er dingen zijn die je niet zelf kunt regelen, overleg dat telefonisch met UWV, dan kunnen ze je ondersteunen en met je meedenken.

Je kunt het altijd vragen. Je hebt een contactpersoon bij het UWV, neem ik aan, en die kan deze vraag wel beantwoorden. Het lijkt me wel. Als de berg niet naar Mohammed kan, dan moet de berg naar Mohammed. (zo luidt het spreekwoord).

Als het goed is kan je iemand mee nemen van een arbeidsongeschiktheidsplatform Ik stuur de link voor je mee zodat je voor je zelf eens alles kan door lezen & je kan ook altijd even met het UWV bellen en je situatie uit leggen, ik neem aan dat dit soort situaties wel bekend bij hun zijn en dat ze dagelijks met zulke situaties in aanmerking komen ze hebben er vast wel een oplossing voor. probeer even diep adem te halen en niet in paniek te raken Succes

Bronnen:
http://www.lva-nederland.nl/Page/47229_con...

Bij mij is er iemand thuis geweest van het UWV voor mijn herkeuring. Moest wel een verklaring bij van een psycholoog. Dat je niet kan reizen.

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100