Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang zijn neusdruppels nou ECHT houdbaar?

Op het flesje staat na opening 1 maand houdbaar, maar ik gebruik mijn flesjes nog ver daarna, en ze werken altijd nog prima. Zelfs een flesje dat 5 jaar over datum was werkte nog prima....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die eerste t van t.h.t. betekent tenminste. De fabrikant durft gewoon niet langer aansprakelijkheid te aanvaarden. Maar zoals bij alle produkten kun je het nog veel langer gebruiken. Zeker bij medicijnen is de producent uiterst huiverig voor schadeclaims of een slechte naam omdat medicijnen nou eenmaal heel delicaat zijn.
Hoe lang die neusdruppels nu werkelijk houdbaar zijn zal ook een beetje aan geluk liggen maar normaliter vele malen de aangegeven t.h.t. datum. Dat het na vijf jaar nog werkt wil ik best geloven. Je zult wel merken als je niet meer tevreden bent over de werking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je ten koste van alles wilt tegengaan is bacteriegroei in de vloeistof na opening.
Ik bewaar de flesjes altijd in de koelkast, daar groeit alles wat langzamer....

Toegevoegd op 03-05-2009 22:28:28
Dus eh, ik betwijfel ernstig of het verstandig is om neusdruppels jaren na opening nog te gebruiken...
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Je neus zit vol met bacteriën en die komen dus ook in het flesje. Misschien zijn de druppels nog wel werkzaam (al betwijfel ik dat na 5 jaar), maar zou je een pot mayonaise ook nog eten als de pot al 5 jaar open is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding