Als mensen ziek zijn, hebben ze meestal verhoging/koorts, maar is het bekent dat er ook mensen zijn die alleen verlaging hebben ?

Ik heb nog nooit verhoging/ koorts gehad, als ik ziek was, alleen verlaging, is het bekent dat er meer mensen zijn die alleen verlaging hebben, en zo ja, heefd het een naam.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bekend*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pucca@ bedoel je dat jij het ook hebt ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pucca bedoeld dat je bekend met een d hoort te schrijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zucht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jonge jonge, als ik hier iedereen zijn spelfouten moest verbeteren, dan was ik nergens anders mee bezig.
Ik zie ze niet eens.

Het beste antwoord

Ik heb ook niet gauw koorts als ik ziek ben. Zo is het ook wel eens voorgekomen dat ik volgens de huisarts een bepaald ziektebeeld niet kan hebben, omdat ik op dat moment geen koorts of een verhoging heb. Naar aandringen gaat hij dan toch onderzoeken en dan blijk ik i.d.d. wel gelijk te hebben. Koorts of een verhoging zegt niet altijd alles. Daarom baal ik er ook zo vaak van dat huisartsen, maar ook ziekenhuizen je temperatuur laten bepalen of het wel of niet goed met je gaat. Zolang er geen verhoging of koorts is gaat het goed met je. Ik heb de laatste tijd het idee dat bij mij mijn temperatuur juist iets omlaag gaat.

Ik weet niet of er een naam voor is, voor mij is het ook allemaal nieuw. Ik weet in ieder geval dat het wel kan. Zo zijn er ook ziektebeelden waarbij je temperatuur juist lager is zoals bij een te trage schildklier. Een normale lichaamstemperatuur moet tussen de 35 graden en 37,5 graden in zitten. De enige term die ik ken voor een lage temperatuur is hypothermie, maar dat is al echt onderkoeling en is je temperatuur lager dan 35 graden. Onder de 32 graden wordt het kritiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik ziek ben, is mijn temparatuur altijd rond de 34,5-35.
Ik heb nu ook pas in mijn 30 jaar voor de eerste keer griep gehad.
Verkoudheden heb ik wel vaker gehad, maar geen buikgriep, dat ik moest spugen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nu herstellende van buikgriep, ik had het nog nooit gehad, en eerlijk gezegt, hoop ik dat ik het ook niet meer krijg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je 35 graden of er onder zit, is toch ook wel duidelijk dat je niet gezond bent ?
Volgens mij heb je bij 36,5 al verlaging.
Want dat wijkt een hele graad af van hoe hij zou moeten zijn 37,5 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet goed en zeker niet als je ziek bent, die temperatuur is echt te laag. Wat dat betreft heb ik een zwak gestel en bof ik wat minder, ik ben zo vaak ziek. Ik krijg geen koorts bij de ziekten waar je wel koorts bij zou 'moeten' krijgen. Normaal is mijn temp. 37 graden en de laatste keren dat ik ziek was krijg ik het idee dat mijn temp. naar beneden gaat. Jammer dat ik het niet echt weet, want mijn thermometer is kapot. Ik krijg dat idee omdat ik het hardstikke koud krijg. Nu weet ik ook dat je bij koorts het ook koud hebt, echter is het dan een gevoel van koud hebben, maar je huid is juist warm/heet, gloeierig en zwetend. Bij mij is mijn gehele huid ijskoud. De enige manier waarop ik het dan weer warm krijg is onder een warme douche gaan en me daarna inwikkelen in dekens en dan met veel kruiken onder een dik dekbed wegkruipen. De temp. die jij bij jezelf meet, weet je zeker dat die kloppend is? De beste en nauwkeurigste manier om te temperaturen, hoe vervelend dan ook, blijft toch rectaal. Ben je hier al mee naar een arts gegaan? Want dat zou ik je zeker willen aanraden. 34,5-35 graden valt onder hypothermie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
36,5 graden is geen verlaging, dat is een normale temperatuur. Normaal moet je temperatuur tussen de 35,5 en 37,5 graden in zitten. Onder de 35 graden raak je onderkoeld en dat is niet goed nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nu 30 jaar, en ik ben bijna nooit ziek, en als ik ziek ben heb ik verlaging, en ik heb ook altijd rectaal mijn temparatuur gemeten, en die was altijd verlaagt.
Ik ben ook nooit lang ziek, ik ben bijna altijd snel beter.
Deze buikgriep heefd ook maar van 00.00 uur tot s'mmiddags de volgende dag geduurt, en hij was weg.
Hierbij heb ik geen temparatuur op kunnen meten, want ik heb op het moment geen termometer, maar ik had het koud, en mijn huid was koud, en als ik moest spugen brak het zweet me uit, op een koude huid. En ik leef nog steeds, en ik ga niet voor een verkoudheidje of griepje, naar de huisarts.
Ik ben 1 keer 4 weken verkouden geweest, en dat was afgelopen zomer, toen de mexicaanse griep heerste, of dat het was weet ik niet, maar het duurde wel lang.
Toen ben ik ook niet naar de huisarts gegaan, ik doe dat gewoon niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de mexicaanse griep tijd heb ik ook griep gekregen met een longontsteking. Wederom had ik weer geen verhoging, laat staan koorts. Mijn huisarts was in die tijd alert op mexicaanse griep symptomen, maar maakte zich bij mij geen zorgen omdat het symptoom koorts ontbrak. Met het resultaat dat ik nog steeds problemen met mijn longen heb. Het zou fijn zijn dat het probleem van het ontbreken van een symptoom als koorts erkend zou worden. Bij mijn huisarts moet ik gaan liegen als er weer gevraagd wordt naar koorts, omdat mijn klacht anders niet serieus wordt genomen. Het tegenstrijdige is dat als één van mijn kinderen hoge koorts heeft, de hoogte van de koorts er dan niet toe doet, maar het 'gedrag' van het kind. Uiteraard is dit waar, hoe je je voelt zegt meer dan de hoogte van je temp. Maar waarom wordt daar dan minder naar gekeken wanneer je geen koorts hebt? Sinds die tijd ben ik vrijwel continue ziek. Uiteindelijk ben ik, met veel hulp van boze familieleden, in de molen bij de internist terecht gekomen. Deze erkend dat er iets aan de hand is. De vraag is nu alleen wat? Een verkoudheid is i.d.d. geen reden om naar de huisarts te gaan. Maar een temp. onder de 35 graden is dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat heeft het voor nut, om zo ziek, als een slappe vaatdoek, naar je huisarts te rijden, met alle gevaren onderweg, omdat je zo slap bent, en wazig uit je ogen kijkt, en mechien wel aangereden te worden.
Om dat risico te nemen, als je bij de huisarts te horen krijgt, je hebt geen koorts, dus je bent niet ziek.
Dan ga ik bij voorbaad al niet meer. Ik heb het altijd al gehad, van jongs af aan, dus het zou iets in de genen moeten zijn, of een aangeboren iets.
Ik weet niet of ik dit negatief moet zien.
Ik ben altijd heel snel beter, en ook bijna nooit ziek, meschien heeft het wel een of ander voordeel. Alleen bij jou lijkt het meer een nadeel te zijn, zeker met je longen.
Meschien had jij wel echt de mexicaanse griep, en ik gewoon een fixe verkoudheid.
Ik hoop dat die internist, wat licht hier op kan schijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huisarts kan ook altijd op huisbezoek komen als je zelf niet in staat bent om naar de praktijk te gaan. En die huisarts van mij heeft zijn diploma volgens mij ook gekocht, dus ik hoop niet dat alle huisartsen zo zijn. Maar uiteraard die keus blijft bij jou. In ieder geval zou ik er wel op letten dat je temp. niet veel te veel gaat dalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal eens snel een termometer kopen.
Dan kan ik het hier in mijn nieuwe apartement ook bijhouden.
En gewoon een complete E.H.B.O doos zou ook niet verkeerd zijn ja.

Andere antwoorden (3)

Bij een verhoogde lichaamstemperatuur kan het lichaam zich veel beter verweren tegen ongewenste indringers. Dat gaat voor alle warmbloedige wezens op, ook voor jou.
Er zijn echter aandoeningen die een temperatuurverlaging tot gevolg hebben, zoals bepaalde schildklierafwijkingen. Maar die hebben niets met het eerst genoemde te maken.
14 jaar geleden
Hoe meet je je temperatuur? En weet je je temperatuur als je je goed voelt?
Want daar kunnen natuurlijk ook de verschillen uit voortkomen.
Zelf heb ik lang gezocht naar een 'oude' thermometer want de kwik thermometers mogen niet meer verkocht worden. Ik heb weinig vertrouwen in de bliebende thermometers met cijfertjes :) als je echt exact je temperatuur wilt weten. Gebruik voor mezelf trouwens zeer zelden een thermometer, wat ik voel zegt me meer dan wat de thermometer aangeeft.
Verder is temperatuur vaak een goede aanwijzing dat er iets mis is in je lichaam, maar niet de enige. Vaak gaat het om combinatie's van verhoging, pijn, gevoel van algehele malaise (zoals dat zo mooi heet) die aan kunnen tonen dat er iets aan de hand is.
Daalt jouw temp. als je je niet lekker voelt dan is dat iets waar ik nog nooit van gehoord hebt, maar als je het weet kan je er rekening mee houden als je bv de arts belt, dat erbij vertellen of als je eens bij je huisarts bent het aangeven zodat er in het vervolg duidelijk is dat hoge koorts voor jou geen verschijnsel is bij een flinke griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het komt voor dat als je ziek bent een lagere lichaams temperatuur hebt ...maar meestal niet door een virus of bacterie...ik ben zelf nierpatient en mijn lichaams teperatuur is standaard +/- 1 graad lager dan bij een normaal mens ( dit is een bekent verschijnsel bij bijna alle nierpatienten)dus bij langdurig zieken komt het wel voor in jou geval zou ik toch eens een arts raadplegen misschien klopt er iets niet met je " afweer " tegen ziektes of is het ontregeld wat wel ook voorkomt bij kinderen.