Als mensen ziek zijn, hebben ze meestal verhoging/koorts, maar is het bekent dat er ook mensen zijn die alleen verlaging hebben ?

Ik heb nog nooit verhoging/ koorts gehad, als ik ziek was, alleen verlaging, is het bekent dat er meer mensen zijn die alleen verlaging hebben, en zo ja, heefd het een naam.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb ook niet gauw koorts als ik ziek ben. Zo is het ook wel eens voorgekomen dat ik volgens de huisarts een bepaald ziektebeeld niet kan hebben, omdat ik op dat moment geen koorts of een verhoging heb. Naar aandringen gaat hij dan toch onderzoeken en dan blijk ik i.d.d. wel gelijk te hebben. Koorts of een verhoging zegt niet altijd alles. Daarom baal ik er ook zo vaak van dat huisartsen, maar ook ziekenhuizen je temperatuur laten bepalen of het wel of niet goed met je gaat. Zolang er geen verhoging of koorts is gaat het goed met je. Ik heb de laatste tijd het idee dat bij mij mijn temperatuur juist iets omlaag gaat. Ik weet niet of er een naam voor is, voor mij is het ook allemaal nieuw. Ik weet in ieder geval dat het wel kan. Zo zijn er ook ziektebeelden waarbij je temperatuur juist lager is zoals bij een te trage schildklier. Een normale lichaamstemperatuur moet tussen de 35 graden en 37,5 graden in zitten. De enige term die ik ken voor een lage temperatuur is hypothermie, maar dat is al echt onderkoeling en is je temperatuur lager dan 35 graden. Onder de 32 graden wordt het kritiek.

Bij een verhoogde lichaamstemperatuur kan het lichaam zich veel beter verweren tegen ongewenste indringers. Dat gaat voor alle warmbloedige wezens op, ook voor jou. Er zijn echter aandoeningen die een temperatuurverlaging tot gevolg hebben, zoals bepaalde schildklierafwijkingen. Maar die hebben niets met het eerst genoemde te maken.

Hoe meet je je temperatuur? En weet je je temperatuur als je je goed voelt? Want daar kunnen natuurlijk ook de verschillen uit voortkomen. Zelf heb ik lang gezocht naar een 'oude' thermometer want de kwik thermometers mogen niet meer verkocht worden. Ik heb weinig vertrouwen in de bliebende thermometers met cijfertjes :) als je echt exact je temperatuur wilt weten. Gebruik voor mezelf trouwens zeer zelden een thermometer, wat ik voel zegt me meer dan wat de thermometer aangeeft. Verder is temperatuur vaak een goede aanwijzing dat er iets mis is in je lichaam, maar niet de enige. Vaak gaat het om combinatie's van verhoging, pijn, gevoel van algehele malaise (zoals dat zo mooi heet) die aan kunnen tonen dat er iets aan de hand is. Daalt jouw temp. als je je niet lekker voelt dan is dat iets waar ik nog nooit van gehoord hebt, maar als je het weet kan je er rekening mee houden als je bv de arts belt, dat erbij vertellen of als je eens bij je huisarts bent het aangeven zodat er in het vervolg duidelijk is dat hoge koorts voor jou geen verschijnsel is bij een flinke griep.

het komt voor dat als je ziek bent een lagere lichaams temperatuur hebt ...maar meestal niet door een virus of bacterie...ik ben zelf nierpatient en mijn lichaams teperatuur is standaard +/- 1 graad lager dan bij een normaal mens ( dit is een bekent verschijnsel bij bijna alle nierpatienten)dus bij langdurig zieken komt het wel voor in jou geval zou ik toch eens een arts raadplegen misschien klopt er iets niet met je " afweer " tegen ziektes of is het ontregeld wat wel ook voorkomt bij kinderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100