Ja, dat kan.

Mensen ontwikkelen zichzelf het hele leven lang.

Ook ziekte, medicijnen, drugs en omgeving kunnen aanleiding zijn voor veranderingen in de persoonlijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan door oefeningen, pillen en gebeurtenissen i het leven gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand een rustige persoonlijkheid heeft, is dat een kwestie van aard.
Persoonlijkheid is , net als kleur van je haar, een vastliggend onderdeel van de mens.
Door ziekte of medicijnen kan een persoonlijkheid wel beïnvloed worden, waardoor hij ander gedrag gaat vertonen.
Wanneer het ziekte betreft is die verandering soms blijvend: dementie bijvoorbeeld.( Een kalm iemand kan bijzonder onrustig worden dan) of de Chorea van Huntington ( akelige ziekte die de persoonlijkheid ook vrijwel altijd aanpast) of na een ongeluk waarbij een hersenbeschadiging is opgetreden .
Maar als het door opwekkende middelen gebeurt, is het voorzover ik weet nooit blijvend. (tenzij er blijvende schade optreedt, misschien) Dan verandert het gedrag , maar de persoon blijft in wezen hetzelfde. Zodra die pillen zijn uitgewerkt zal de persoon zich weer als normaliter gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, als die persoon genoeg heeft opgekropt dat de emmer volgelopen is, dan kan hij veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker. Het hangt er vanaf waardoor de persoon rustig is. Als dat onzekerheid /ongemak is dan kan dat heel erg veranderen. Want daar leer je in de loop van je leven mee omgaan en dan kan je steeds makkelijker loskomen.

Zelf ben ik een vrij rustig persoon in algemene omgevingen. Soms ben ik zelfs behoorijk stil. Ik kijk de kat uit de boom en kom daarna langzaamaan los. Maar moet eigenlijk in iedere omgeving weer opnieuw 'wennen' / acclimatiseren.

In omgevingen waar ik deze zekerheid al zo vaak heb ervaren, hoef ik me niet meer aan te passen. Bij mijn familie en goede vrienden ben ik namelijk heel erg druk, extreem kletserig en soms zelfs hyper.

Het hangt er maar net vanaf of je je op je gemak voelt bij je omgeving. Als je op een gegeven moment zoveel zekerheid hebt in verschillende omgevingen, dat dat 'rustige' er af is kan je dus als een druk persoon worden ervaren ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker ik ken mensen die nogal verlegen bijv op school zijn of op opleidingen,maar later zijn ze dat niet meer. Enne ik ben zelf veranderd van rustig naar druk dus jaa het kan, niet iedereen verandert maar het kan wel. :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker wel , en van een drukke persoon in een rustig persoon ook , bijvoorbeeld als iemand iets heel vervelends meegemaakt heeft , dan kan dat een geweldige impact hebben .