is één of twee sigaret(ten) per maand schadelijk

Geniet maar drink met mate, dan is het niet zo schadelijk.
geld dit ook voor roken?

Toegevoegd na 21 uur:
Ik rook niet, ik was benieuwd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.3K

Het beste antwoord

Nee natuurlijk is dat niet schadelijk (tenzij je zware astma hebt). Je krijgt per dag meer uitlaatgassen binnen dan die twee sigaretten per maand!

Als jij er van kunt genieten en een goede tijd hebt, dan zijn twee sigaretten per maand bestlist niet schadelijk. Roken kan zelfs een heel goed gevoel geven als je heel druk bent geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

het is schadelijk dat wel maar 1 sigaret is rond de 3 seconden in je leven dat verdwijnen dus dan ga je minder snel dood als rookers die er 2 per week roken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar baseer je die drie seconden op en waar baseer je het minder snel doodgaan op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemde rekensom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben FF peuken.
Ja dat is ook schadelijk. Minder schadelijk dan dagelijks roken, maar je vervuilt je longen toch en dat doe je regelmatig, zo vaak zelfs dat tussendoor de longen niet helemaal schoon worden.
13 jaar geleden
Als je het daartoe beperkt, of laten we zeggen, zo n enkele keer er echt van geniet, nou dan lijkt het me niet erg hoor,
Er is zoveel wat slecht is Het intense genieten weegt misschien wel op tegen het ongezonde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
eens
Ja is wel schadelijk, elke hijs die je neemt verhoogt de kans op verslaving en dit gaat vanzelf richting een gewone standaard roker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar in de vraag gaat het over 1 of 2 sigaretten per maand. Zonder meer informatie moeten we er denk ik vanuitgaan dat het bij die twee sigaretten blijft. In die situatie is het dan schadelijk? Zo ja, in welke mate?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die in staat is het daartoe te beperken, is niet potentieel verslaafd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wacht al tien jaar op dat moment dat ik richting de gewone standaardroker ga, maar nee, nog steeds geen teken van te bekennen.
Ik kan niet precies aangeven hoe schadelijk het roken van een of twee sigaretten per maand is. Bovendien ken ik je gezondheidstoestand niet en weet ik niet of er speciale risicofactoren bij jou in het spel zijn. Normaliter zullen een of twee sigaretten niet bijzonder veel schade aanrichten, al is het natuurlijk nooit gezond. Roken is altijd een belasting. Dat blijkt ook uit het feit dat meeroken al tot aantoonbare schade schijnt te leiden. De meeste mensen slagen er niet in om het tot een of twee sigaretten per maand te beperken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als we nu uitgaan van 2 sigaretten per maand, zoals in de vraag wordt gesteld, wat is dan het effect?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een of twee sigaretten per maand zal niet veel schade aanrichten, als je gezondheidstoestand in orde is. Maar roken is en blijft ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook in die hoeveelheid?
Als er sprake van schadelijkheid is dan lijkt me die te verwaarlozen bij één of twee sigaretten per maand. Waar de grens ligt is heel individueel. Voor iemand met een ernstige rookallergie is een vleugje rook al genoeg om gezondheidsproblemen te krijgen maar iedereen kent natuurlijk ook wel een tweepakjesperdagroker die vrolijk fietsend de negentig haalt. Brrr, ik moet er niet aan denken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kvan je nooit met zekerheid weten. Het ligt eraan of je aanleg hebt bijv. voor longkanker. Heb je die aanleg dan kan 1 a 2 sigaretten per maand al te veel zijn.
Heb je geluk en niet die aanleg, zul je er niet veel last an krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanleg? Waar baseer je dit op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft aanleg voor bepaalde ziektes. Dit kan worden onderzocht o.a. in je dna. Je kan bijvoorbeeld ook aanleg hebben voor diabetes 2, of astma. Dat je de aanleg hebt wil echter niet zeggen dat de ziekte zich bij jou ook daadwerkelijk ontwikkeld. Dit is afhankelijk oa van omgevingsfactoren, eetgewoontes, beweging, stress, etc. Dat wil trouwens niet zeggen dat je het altijd kan voorkomen.
Roken is altijd schadelijk, al is het maar omdat fabriekanten er spul in doen dat verslavend werkt. Ondanks dit al 20 jaar bekend is bij de regering wordt er niets aan gedaan.

Het begint bij 1 peukje in de maand, maar binnen 2 jaar zit je op 1 peukje per dag. Meestal nog sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is niet is niet schadelijk
na 72 uur zijn je longen in staat om na een sigaret je longen weer schoon te maken
volgens mij heb je wel een hele kleine verhoogde kans op kanker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang rook je al 1 a 2 sigaretten per maand? als je dit al jaren doet,en je gaat niet meer roken kan ik mij niet voorstellen dat dit schadelijk is.
Ikzelf rook zo nu en dan een sigaartje inhaleer niet en geniet daarvan,en maak mij er verder geen zorgen over.
13 jaar geleden
elke sigaret is slecht maar als je maar 1 of 2 sigaretten per maand rookt lijkt het me minder schadelijk dan iemand die een heel pakje per dag of week rookt