Al rook je 1 keer per maand een pure joint dus alleen wiet en geen tabak, en je rookt niet reinigt dit dan je longen?

Dit wordt onder blowende mensen vaak gezegd. Eerlijk gezegd geloof ik er weinig van. Van de week zei een vriend tegen mij dat dit komt omdat je met roken/blowen ook de onderste helft van je longen gebruikt. Dit gedeelte schijnt bij het normaal ademhalen niet te worden gebruikt. Maar hoe zou een joint dit nou kunnen reinigen, want in wiet zit ook teer en koolmonoxide en allemaal ander vergif.
Dus is dit een fabeltje of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Ha, die Puntjes;

Dat is natuurlijk een fabeltje. Zodra je iets verbrandt ontstaat er een afvalprodukt. Net als bij tabak zit dit bij het verbranden van wiet in de rook. De koolstofdeeltjes die de wietrook bevat tasten dus op dezelfde manier de longen aan als die in tabaksrook. Misschien in mindere mate, maar het inhaleren van rook van wat dan ook is altijd slecht voor je longen. De enige manier om je longen te reinigen is het zo vaak en langdurig mogelijk inademen van schone lucht om het natuurlijk herstellend vermogen van je longen zijn werk te laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een fabeltje.
Bij verbranding van cannabis ontstaat teer, waarbij het gehalte hoger is dan gewone sigaretten. Dit komt ook omdat er met een joint dieper en langer geïnhaleerd wordt en hij bevat geen filter.